![]() |
Jag skickade efter inte bara ett kranium utan faktiskt ett helt skelett för ett par veckor sen. Det sammanföll lite festligt med att hon skelettkvinnan i Göteborg blev på tapeten igen men jag fick mitt skelett och har i dagarna lämnat över det till den som egentligen skulle ha det. Jag var bara bulvan och mellanhand, och skelettet av plast, men ändå...
|
Får lite ångest av den här tråden och skelettanten. När jag pluggade hade vi en skalle lite som hedersmedlem i studentföreningen. Han fick följa med oss vid en nollning och sitta tillsammans med oss på pubrundan. Han var väldigt förtjust i white russian som de snälla nollorna köpte åt honom. Jag är rätt övertygad om att August (som han hette) var väldigt äkta. :skamsen: Undrar vad han gör nu?
|
Jag känner också att skelettdrugan besudlat mitt skallinnehav:pippi:
|
Jag vill avyttra mitt skallinnehav.
Det blev ju bara en enda, och den är mest i vägen om sanningen skall fram. :( Eftersom andrahandsmarknaden för såna här prylar lär vara obefintlig får han väl upp på vinden. Men förrsten, det är en bra idé! Jag lägger den under isoleringen så kommer den fram när huset renoveras eller rivs. Bra, ser redan rubrikerna framför mig. Eller så gräver jag ner den. På natten, i en pågående vetenskplig utgrävning. |
Jag har rekat... hittade inga uppgrävda ytor som var åtkomliga. Västarvet gräver ut Gamlestan så en tur till Gamlestadtorget kändes...eh, naturlig. Tyvärr ligger plejset (det är alltså Nylöses ursprungliga kyrka och kyrkogård från 1400-talet som grävs ut inför vägombyggnad) mitt i någon konstig bro/rondell/trafikled, och dessutom omgärdad av stängsel och belysning.
Nä, rätta platsen för skallen är förstås inte en gammal kyrkogård. Det är en exploateringsgrävning på helt odokumenterad mark. Nu skall jag leta efter en sådan. *hastar iväg* |
Usch, skallen är så allmänt...störig.
Snart lägger jag den i en container, där kan han ligga och käfta. |
Skallen har nu legat i en coop-miljöpåse som hänger på en krok i min hall. Lääänge.
|
Det finns faktiskt ett ställe att lägga min störige förhistoriske vän till temporär vila:evillaugh:.
|
Citat:
Är det olagligt att ha det hemma? Då är jag intresserad. |
Skallen är bara av någon sorts plast, låt vara verklighetstrogen.
I Göteborg byggs det som tusan nu. Jag har velat släppa ner honom på nåt ställe där de grundar för husbygge men allt är så förbaskat inhägnat, strålkastarupplyst och larmat :( . |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson