![]() |
Citat:
Öhhh....det har jag faktiskt inte ens tänkt på....:hmm::blush: |
Citat:
|
Jag har kommit till plötslig insikt, jag skall ju inte alls bo in någon trafikstörd lägenhet utan jag skall bo i en nedlagd men ändock stundtals riktigt hyggligt bullrig och skakig miljö. Lösningen på mina bostadsbryderier heter stationsbyggnad eller banvaktarstuga, och självklart skall jag förfoga över en dressin.
Ett väldigt spännade och tjusigt komplex som jag faktiskt har tittat närmare på irl: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...A4gstation.jpg En något mera modest men oerhört charmig stuga: http://www.ekeving.se/tele/linjer/Storstupet_780604.jpg |
Min Mamma är uppvuxen i en banvaktstuga i Niemisel en liten by utanför Boden.
Mormor tog Dressinen när hon måste fara och handla. |
Som du förstår så är jag grymt avis.
|
Jag också jag hade gärna växt upp i en sån stuga.
Vi har varit dit och tittat flera gånger. Jag hade gärna åkt dressin regelbundet. |
Ja, dressin is the shit. Såna där stugor med. Jag hade en halvslipprig dröm för ett par år sen där jag var och kollade på en nedlagd lokverkstad som låg vansinnigt häftigt ovanför en tunnel och som var till salu. Det var nog förresten en vanlig verkstad för det hade varit svårt att få upp tågen för backen, men jag har för mig att det låg ett par rostiga dressiner vid sidan av rälsen. :yes:
Edit: Citat:
|
Bor ensam i lägenhet.
Skulle vilja bo med möjlighet till ensamhet och umgänge. Typ gäng med sympatiska människor köper en stor gård med ett flertal hus. Eller ett gemensamt lägenhetshus. Men lite lantligare i a f. Jag skulle kunna döda för en öppen spis. En fästing eller en mygga. Helst inget större. En äggcell! Det är perfekt. Om jag inte blir med barn följande månad, får jag en öppen spis då? |
Så fånigt, jag rekommenderade just dressinåkning i en annan tråd. :skamsen:
|
Ska man bo i en banvaktarstuga tror jag det är lämpligt att välja en som ligger vid en nedlagd eller nästan nedlagd järnväg. Brorsans tomt gränsar mot Södra stambanan... Rätt irriterande att behöva avbryta sig för att vänta att godståget/X2000 passerat innan man kan avsluta meningen. :mad:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson