Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Ubåtstråden (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=656)

Mröff 2009-06-07 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 45228)
Större antal människor än så kan inte agera gemensamt på den nivån som krävs för att konspirationen skall fungera.

Marinledningen är inte så stor, rör sig nog om en handfull personer, och gjorde fuck-tecken åt regeringen.

Sverige gjorde bort sig totalt internationellt i ubåtsfrågan. Finnar och norrmän gjorde "puckotecken" åt oss.
Carl Bildt skriver brev till Jeltsin och säger att det kan bli hårda repressalier för ryssarna utan att det finns några bevis för ryska ubåtar. Svenske ambassadören i Moskva sliter sitt hår, och inser vad han måste jobba med i relationerna med Ryssland för år framöver.
Boris blir förbannad och ville kalla in oberoende utredning från OSSE. Ryske försvarsministern meddelade finske Koivisto, som vidarebefordrade meddelandet till Bildt att svenskarna fan får börja bomba järnet, och få upp den jävla ubåten snart, så det blir slut på saken.

Sedan är svenskarna ett folk som naivt alltid låter sig föras bakom ljuset. Erkänn att du stod med kikaren och spanade efter ubåtar, det gjorde jag..:D

Bara nuvarande NATO-övningen.
Hallå, när har Sverige gått med i NATO, är inte vi ett alliansfritt och neutralt land?

Nä, glada i hågen hojtar försvaret ut på sin hemsida att operation "Loyal Arrow" skall gå av stapeln, och inte många reagerar.

Christer 2009-06-07 18:48

Vi är ju redan med i NATO sedan länge, varför inte bara erkänna det inför hela världen. :unsure:

Miriam 2009-06-07 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 45243)
Marinledningen är inte så stor, rör sig nog om en handfull personer, och gjorde fuck-tecken åt regeringen.

Sverige gjorde bort sig totalt internationellt i ubåtsfrågan. Finnar och norrmän gjorde "puckotecken" åt oss.
Carl Bildt skriver brev till Jeltsin och säger att det kan bli hårda repressalier för ryssarna utan att det finns några bevis för ryska ubåtar. Svenske ambassadören i Moskva sliter sitt hår, och inser vad han måste jobba med i relationerna med Ryssland för år framöver.
Boris blir förbannad och ville kalla in oberoende utredning från OSSE. Ryske försvarsministern meddelade finske Koivisto, som vidarebefordrade meddelandet till Bildt att svenskarna fan får börja bomba järnet, och få upp den jävla ubåten snart, så det blir slut på saken.

Sedan är svenskarna ett folk som naivt alltid låter sig föras bakom ljuset. Erkänn att du stod med kikaren och spanade efter ubåtar, det gjorde jag..:D

Bara nuvarande NATO-övningen.
Hallå, när har Sverige gått med i NATO, är inte vi ett alliansfritt och neutralt land?

Nä, glada i hågen hojtar försvaret ut på sin hemsida att operation "Loyal Arrow" skall gå av stapeln, och inte många reagerar.

Här uppe har vi minsann demonstrerat mot övningen.
Samerna bla annat eftersom dom var upprörda över ordet Lapistan.
Sen var det en del kloka ungdomar som protesterade pga av smyganslutningen till NATO osv.

Kickan 2009-06-07 20:30

Jag vill inte vara med i NATO, men jag tror ändå att svenska miltären är helt ok, och att ryska ubåtar varit inne i alla skrymslen i Östersjön inklusive de svenska.

Vilket parti skall jag rösta på då??!!?? :dummajag::baby::crybaby:

Sven Hedin 2009-06-07 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 45258)

Nähä...? :tihihi:

Mröff 2009-06-07 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 45258)
[/b]Här uppe har vi minsann demonstrerat mot övningen.
Sen var det en del kloka ungdomar som protesterade pga av smyganslutningen till NATO osv.

Det är bra...det skall demonstreras....

Är det inte kalvning för renarna nu...detta är ett hot mot samerna.Det är dom som NATO är ute efter...:mad:

Mröff 2009-06-07 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 45259)
Jag vill inte vara med i NATO, men jag tror ändå att svenska miltären är helt ok, och att ryska ubåtar varit inne i alla skrymslen i Östersjön inklusive de svenska.

Vilket parti skall jag rösta på då??!!?? :dummajag::baby::crybaby:

Nationaldemokraterna borde vara för ett helsvenskt försvar...men är inte riktigt säker...:hmm:

Det borde vara USCH för dem att t.ex. turkar befinner sig i stridsflygplan på svensk mark.

Östen 2009-06-07 21:49

Hur är det med det gamla hederliga NRP då? Finns dom nuförtiden? :unsure:

Miriam 2009-06-07 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 45260)
Nähä...? :tihihi:

Joho det var en lappgubbe som var mäkta upprörd eftersom samerna är kända som ett fredligt folk ville dom inte alls kopplas i hop med våld och hemskheter.

Christer 2009-06-07 21:54

Jag tror att jag ska skicka iväg ett mail och ansöka om ett personligt NATO-medlemskap. Tänk om någon skulle mucka med mig på T-Centralen; efter en sådär tjugo sekunder skulle amerikanska marinkåren storma stället och blåsa huvudena av angriparna.:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson