Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Kranier (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1207)

Mröff 2009-06-24 23:42

Kan man inte välja en skalle man sympatiserar med. En som speglar ens egen personlighet, utseende och intelligens.

Undrar vilken jag skulle välja då...:hmm:

Svimfärdig 2009-06-25 02:06

JAG VILL SE BILDER! BIIILDER SA JAG! om ni missade det så vill jag ser bilder alltså... Bilder. Tack. Bilder.

Kickan 2009-12-02 14:16

Jag vill bara rapportera, att jag inte fått tummen ur plånboken och skickat efter nästa skalle ännu.

Jag är lite orolig hur den skall komma överens med min nuvarande skalle nämligen. Den har ju brett ut sig i ensamt majestät och inhöstat många förtjusta utrop, ja t o m lyckats skrämma en och annan.

Kan man sätta dem på samma hylla? :unsure:

Svimfärdig 2009-12-07 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 49748)
Jag vill bara rapportera, att jag inte fått tummen ur plånboken och skickat efter nästa skalle ännu.

Jag är lite orolig hur den skall komma överens med min nuvarande skalle nämligen. Den har ju brett ut sig i ensamt majestät och inhöstat många förtjusta utrop, ja t o m lyckats skrämma en och annan.

Kan man sätta dem på samma hylla? :unsure:

Prova när det är dags. Bråkar dom så sära på dom bara.

Jag vill med ha skallar! Först vill jag ha pengar i överflöd så att jag kan införskaffa dessa skallar.

Gunnar Brogren 2009-12-18 00:34

Läste herr Hakelius kåseri i senaste Axess. Mycket intressant, det handlade om allsköns urfolk som kräver tillbaka diverse småsaker som finns på museer i västvärlden, Hakelius vände på det hela en aning och var mycket positiv till återlämnande, men då skulle naturfolken återlämna alla framsteg gällande jordbruk, ekonomi, transport osv till västvärlden, alternativt kunde naturfolken få några skallar i utbyte. Därefter föreslog Hakelius exemplis Anders Wijkmans. :tihihi::tihihi:

Kickan 2009-12-18 11:22

Är det samma "Axess" som driver tevekanalen Axess?

Gunnar Brogren 2009-12-18 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 50291)
Är det samma "Axess" som driver tevekanalen Axess?

Japp, ägs av Axelsson-Jonsson tanten

tokyo 2010-01-23 17:06

Blir det några fler skallar? Jag vill leva ut min kraniefetisch genom dig.

Kickan 2011-08-09 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av tokyo (Inlägg 50663)
Blir det några fler skallar? Jag vill leva ut min kraniefetisch genom dig.

Nej, inga fler än :skamsen:.

Har liksom glömt bort det där. Min Australopitecus Afarensis ligger överst på en hylla och blir sällan dammad. Shame. Jag hade ju tänkt mig en snyggt belyst hylla med honom, en neanderthalare, Homo Sapiens och en schimpans. Så att alla betraktare intuitivt skulle förstå sambandet och utvecklingen, och falla i trans över min pedagogiska intuition.

Du har inte möjligen fixat fram nån skalle? :unsure:

Skumberg 2011-08-09 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Gunnar Brogren (Inlägg 50293)
Axelsson-Jonsson tanten

Var det inte hon som genom sitt "ideella" :rolleyes: arbete i Stadsmissionen fixade en trevlig lya i G.a Stan till någon släkting?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson