Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Flygtråden (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=94)

Mröff 2008-07-10 12:21

Ja, det var tråkigt. Hade väl eg. bara gått att flytta lite på lokaliseringen, så den inte stör inflygningen till Bromma etc.

sås på slipsen 2008-07-10 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 2430)
Ja, det var tråkigt. Hade väl eg. bara gått att flytta lite på lokaliseringen, så den inte stör inflygningen till Bromma etc.

Exakt. Jag kan tänka mig att det är precis hur häftigt som helst att titta på det där. Alltså, de gör saker med planen som är totalt omänskliga...

Mröff 2008-07-10 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 2431)
Exakt. Jag kan tänka mig att det är precis hur häftigt som helst att titta på det där. Alltså, de gör saker med planen som är totalt omänskliga...

Dessutom är det en liten prestigeförlust för Stockholms Stad. Grejen är stor internationellt och sänds på olika tevekanaler.

Luftfartsverket hade tydligen bl.a. reagerat att de bara skulle flyga 5 meter över vattenytan, de ville han gränsen på 150 meter. Men det blir ju absolut inte samma sak.

Tycker att om de flyger ett stridsflygplan under teststadiet, och det kraschar på Långholmen, är det en betydligt större grej.

Mröff 2008-07-10 12:32

Endel piloter verkar vara ett roligt släkte, skämtar och kan sätta sig och flyga ett totalt skrotplan.

Denna incident är ju lite kvirre-vitt, och ett litet "pilotskämt".

sås på slipsen 2008-07-10 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 2432)
Dessutom är det en liten prestigeförlust för Stockholms Stad. Grejen är stor internationellt och sänds på olika tevekanaler.

Luftfartsverket hade tydligen bl.a. reagerat att de bara skulle flyga 5 meter över vattenytan, de ville han gränsen på 150 meter. Men det blir ju absolut inte samma sak.

Tycker att om de flyger ett stridsflygplan under teststadiet, och det kraschar på Långholmen, är det en betydligt större grej.

Det är nog den blundern vi kan tacka det här beslutet för. Om det blir en repris kommer de politiska huvudena att rulla. :)
Därför:Vem har något emot 5 meter över vattnet ute vid Fjäderholmarna, vid Skurubron eller i Nynäshamns hamn? Fast de kanske har en uttalald policy att det skall vara i storstäder?

Mröff 2008-07-10 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 2434)
Det är nog den blundern vi kan tacka det här beslutet för. Om det blir en repris kommer de politiska huvudena att rulla. :)
Därför:Vem har något emot 5 meter över vattnet ute vid Fjäderholmarna, vid Skurubron eller i Nynäshamns hamn? Fast de kanske har en uttalald policy att det skall vara i storstäder?

Ja, det är nog en del av affärsiden för racet. Att det skall vara i spektakulära statsmiljöer, som t.ex. Themsen i London. De vill väl ha najs bakgrundsbilder.

sås på slipsen 2008-07-10 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 2433)
Endel piloter verkar vara ett roligt släkte, skämtar och kan sätta sig och flyga ett totalt skrotplan.

Denna incident är ju lite kvirre-vitt, och ett litet "pilotskämt".

Jag förstår inte problemet. Det måste ju varit mycket värre om piloten flugit alldeles för högt och svimmat. :p

Land behöver man ju inte vara rädd för; då skulle man ju aldrig våga landa. :unsure:

Mröff 2008-07-10 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 2441)
Jag förstår inte problemet. Det måste ju varit mycket värre om piloten flugit alldeles för högt och svimmat. :p

Land behöver man ju inte vara rädd för; då skulle man ju aldrig våga landa. :unsure:

Du ser.....piloter...vad var det jag sade....:whistle:

sås på slipsen 2008-07-17 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 2444)
Du ser.....piloter...vad var det jag sade....:whistle:

Vad menade du med det där egentligen? :)

Mröff 2008-07-17 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 4776)
Vad menade du med det där egentligen? :)

"Tjohoo...kolla det står några gubbar där nere på fältet...vi drar ner maskinen och fönar deras hår....tjohooo"....

Ungefär så..:whistle:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson