Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Bilägartyper (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=135)

Mröff 2008-07-15 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 3571)

Jag är en bilägartyp. Tant i liten röd bil. Vem vågar beskriva den... :devil:

Personligen tror jag inte du är Skrotbilsägaren utan har en nyare bil men inte lika stor som karln i huset. Han har störst bil.:kaffe:

Det kan nog vara .... en...

http://www.caradvice.com.au/wp-conte...8hondajazz.jpg

Gullan 2008-07-15 09:57

Alldeles korrekta antaganden. MEN! Jag måste nu fråga. Den där bilen... är det någon särskild anledning till att du valde just den? För du vet väl vad den hette i skapelsestadiet, innan man tvingades ändra namn på den? :whistle:

http://www.automotorsport.se/nyhetsm...p?version=3162

Och nej, jag har inte en sån. :cool:

Mröff 2008-07-15 10:04

:cool:

Dessutom kanske man kunde istallerat något system från http://www.kuken.com i dem...

Kickan 2008-07-15 10:10

jag vill ha en sån, men vågar inte.. :blush:

Gullan 2008-07-15 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 3587)
jag vill ha en sån, men vågar inte.. :blush:

Gör som jag. Köp en annan bil och var en "Honda Jazz". :proud:

Sven Hedin 2008-07-15 10:16

Jag har en kompis som i sin tur har en polare på nån firma som säljer Honda i Alingsås. Dom där två försökte få fram orginalemblemen till bilen men det var lygens! Det visade sig att den inte längre hette det ens hemma i Japan.

Mröff 2008-07-15 11:12

Jag vill ju då ha större bil än karln.
Håller han sig inte inom skaklarna mosar jag helt enkelt hans bil med min Dodge RAM...:cool:

Man skulle kunna kalla den bilägartypen för den-som-roar-grannarnaföraren.

Den typen borde det finnas många av i landets villakvarter. T.ex. föraren som blir överkörd av sin egen bil. Den otursförföljde föraren. En rolig anekdot från storskogarna är föraren som det alltid går fel för. En man som:

...skulle in och köpa kanelbullar på ett fik uppe på en kulle. När han kom ut var bilen borta, och en gubbe stod och tittade med stora ögon nedför slänten. Den otursförföljde föraren hade glömt att lägga in handbromsen och växel, så bilen hade rullat ner i älven.

Gullan 2008-07-15 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 3601)
Jag vill ju då ha större bil än karln.
Håller han sig inte inom skaklarna mosar jag helt enkelt hans bil med min Dodge RAM...:cool:

Man skulle kunna kalla den bilägartypen för den-som-roar-grannarnaföraren.

Den typen borde det finnas många av i landets villakvarter. T.ex. föraren som blir överkörd av sin egen bil. Den otursförföljde föraren. En rolig anekdot från storskogarna är föraren som det alltid går fel för. En man som:

...skulle in och köpa kanelbullar på ett fik uppe på en kulle. När han kom ut var bilen borta, och en gubbe stod och tittade med stora ögon nedför slänten. Den otursförföljde föraren hade glömt att lägga in handbromsen och växel, så bilen hade rullat ner i älven.

Man kan komplettera sin lilla bil med ytterligare ett motorfordon. Det är ett annat alternativ. :cool:

Tycker den-som-roar-grannarnaföraren är en generös typ. *gillar*

Mröff 2008-07-15 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 3609)
Man kan komplettera sin lilla bil med ytterligare ett motorfordon. Det är ett annat alternativ. :cool:

Tycker den-som-roar-grannarnaföraren är en generös typ. *gillar*

Ja, en traktor eller väghyvel.:cool:

Gullan 2008-07-15 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 3613)
Ja, en traktor eller väghyvel.:cool:

Väghyvel verkar vara bra om han blir uppstudsig, då kan man ge honom en rejäl avhyvling. :cool:

En väghyvel bör finnas i varje feminists garage. :yes:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson