Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Mångfotade vänner (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Jag ska köpa katt, aka kattbloggen/(m) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=497)

Miriam 2008-09-30 09:59

För att dom får hår i munnen när dom slickar sig antar jag.
Vi vet ju alla hur obehagligt det är med hår i munnen.

Mröff 2008-09-30 10:02

Ja usch.

Hundar och råttor kräks inte när de rengör sig. Katter har ju iofs en sträv tunga, så den kanske fungerar som en hårborste. Gör den det?

Miriam 2008-09-30 10:20

Har ingen aning däremot vet jag varför hundar och katter inte slickar fast sig ute på vintern.
Det är därför att dom har större knottror på tungan än människor så det kommer alltid luft mellan tungan och tex cykelstället.

Jag skrev nämligen och frågade barnprogrammet hjärnkontoret om det undertecknade med Miriam 11 åt i stället för Miriam ca 3 som jag var då.

skumrask 2008-09-30 10:32

Haha! Du måste ha varit väldigt försigkommen som barn Miriam..

pippi 2008-10-03 07:23

Idag ska Jazzgossen åka tåg för första gången. Sen ska han träffa en annan katt. Ska bli intressant och se hur det går. Om dom älskar eller hatar varandra.
Jag vill att dom ska bli kära.:tihihi:

Mröff 2008-10-03 10:11

Jag önskar Jazzgossen lycka till med uppvaktningen.
Du får berätta hur det går...

skumrask 2008-10-03 10:16

Tråkigt med katter, de blir inte alltid kära i de man hoppas de skall bli kära i. Försökte matcha ihop Siri med en väldigt söt grannkatt som heter Tarzan, väldigt näpen och kelen är han.

Me se det gick inte, istället föll hon för en stor elak jäkla slagskämpe med ärr över hela kroppen och en halvtrasig svans.

pippi 2008-10-05 10:30

En liten uppdatering då.

Det första som hände var när jag gick på första bussen var att busschauffören blev skitglad när han såg att jag hade en kattbur med mig. Som han pratade. Sen när jag gick av började en tant prata med mig om sin katt. Hon tog mig även på armen när vi pratade. På spårvagnen pratade en annan tant om sin katt. På tågen var det lugnt. Jazzgossen brydde sig inte nämnvärt om att han satt i en bur och forslades runt. Han sov som en liten gris den mesta tiden. Sen kom vi hem till den andra katten. Hon var inte nöjd. Morrade och knorrade och fräste. Och så har det fortsatt hela helgen. Imorse när jag kom upp verkade de komma bättre överens. Och för 5 minuter sen satt de och åt tillsammans. Vad har hänt under natten?:unsure:

pippi 2008-10-05 20:40

Nu har vi åkt tåg igen. Jazzgossen och jag. Han sa inte ett ljud under resan utan låg mest och sov.
Jag älskar Jazzgossen.

Mröff 2008-10-05 21:34

Hahaha.
Har Jazzgossen gett någon hint om vad som hände under natten med kattdamen han hälsade på.

pippi 2008-10-06 13:24

Jazzgossen har inte sagt ett ljud om vad som hänt.:tjurig:
Idag när jag kom hem hade Jazzgossen städat. Han hade dragit fram en handduk och lagt i soffan där jag brukar sitta. Sen hade han krullat ihop köksmattan. Jättefint.
Som grädde på moset hade han strategiskt lagt ut lite strumpor på golvet, lite här och var.
Bra jobbat av Jazzgossen tycker Pippi. :proud:

Sven Hedin 2008-10-06 13:27

Jag gillar att läsa om Jazzgossen. :)

Mröff 2008-10-06 14:03

Ja, en spännande historia.:)

Du har väl inte petat i Jazzgossens städning?
Kanske håller han på att göra fint om han får besök av kattdamen.

pippi 2008-10-07 21:04

Mröff: jag rättade till det lite bara kan man säga.

Sen har jag en efterlysning på den person som har lärt min katt fula saker.
Han hoppade upp på tvättmaskinen för några minuter sen när den centrifugerade. Och satt där.
Träd fram jävla sexmarodör!:tjurig:

pippi 2008-10-15 17:47

Imorse var jag jävligt stressad till ett möte och hade satt på mig kjol, strumpbyxor och grejer och skulle köra ner foten i min fina stövel. Men något tog emot så jag skakade den. Då ramla det ut en bajs. Den har Jazzgossen lagt där.
Så matte tog lite doftspray och spraya i och gick i stövlarna ändå. Rätt äckligt faktiskt.

Evert 2008-10-15 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 24801)
Imorse var jag jävligt stressad till ett möte och hade satt på mig kjol, strumpbyxor och grejer och skulle köra ner foten i min fina stövel. Men något tog emot så jag skakade den. Då ramla det ut en bajs. Den har Jazzgossen lagt där.
Så matte tog lite doftspray och spraya i och gick i stövlarna ändå. Rätt äckligt faktiskt.

Har du straffat kattkräket ännu? :)

pippi 2008-10-15 19:00

Han straffade sig själv genom att klättra upp på ett ställe han inte kan klättra ner ifrån. Så där satt han. Tills jag kom hem.

Gullan 2008-10-25 09:16

Nåt nytt under jazzgossens sol? Har han fått någon leksak, skinnbit eller så inguckad med kattmynta ännu?

Min Picasso har en skinnboll som han älskar (den är kattmyntapreppad) som han kommer med i munnen och vill att man ska kasta. Så springer han och hämtar och återlämnar. Apport på hundspråk. Tror att han har nån hundgen.

Bild var det också ett tag sedan vi såg. Dags att knäppa nya.

pippi 2008-10-27 19:30

Jazzgossen bråkar med Pippis kärestas katt. Så hon blir jättetrött på honom. Han vill busa!
Så mycket bus i den lille kroppen.
Nu har vi åkt tåg igen och denna gången var Jazzgossen inte nöjd! Han vill fan inte sitta där i buren och glo.

Men när vi kom fram var han så glad så glad. Han kryper upp i köksskåpen och lägger sig bland koppar och fat. Det får han inte för Pippis käresta. Sen rev han ner en vas (säkert svindyr) från Pippis kärestas fönster. Gick i massa delar. Men Jazzgossen bryr sig inte. Han bara spattar vidare. Nyss så såg jag det sötaste jag sett. Jazzgossen låg jämte storkattan och dom slickade på varandra. Missade att ta kort.:tunga:
Detta händer bara när Pippis käresta inte är hemma.

Jazzgossen är faktiskt något av det finaste som hänt Pippi. Skänker mig glädje varje dag.

Svimfärdig 2008-10-27 23:35

Tror vi alla gillar Jazzgossen vid det här laget. Älskar uppdateringarna. :D

Mröff 2008-10-28 00:46

Jag vill se bilder på Jazzgossen. :crybaby:
Kan man få ett signerat idolfoto?
Vad tycker han om tatueringen?

pippi 2008-10-29 20:31

Nu har jag tagit jättefina bilder på Jazzgossen. Man förstår även att jag är en mästerfotograf. Man kan faktiskt säga att jag är bra på allt jag företar mig.

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/th...e/jazze-15.JPG

CodeMAN 2008-10-29 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 26914)

Gud vad gullig han är... :yes:

pippi 2008-10-29 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 26915)
Gud vad gullig han är... :yes:

Jag är nog stoltast över just den bilden tror jag.

Svimfärdig 2008-10-29 22:49

Hahahahaha du är så slut! :p
Mycket fina bilder. Jag är impad.

STOR han blivit. Gött honom med anabola eller med "kukens" katt? :unsure:

sås på slipsen 2008-10-29 23:04

Hahaha vilka jävla bilder! :lol: :lol: :lol:

pippi 2008-10-30 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 26924)
Hahahahaha du är så slut! :p
Mycket fina bilder. Jag är impad.

STOR han blivit. Gött honom med anabola eller med "kukens" katt? :unsure:

Han är inte så stor om man jämför honom med kukens katt. Ska i denna stund försöka ta bild på dom tillsammans. Lär ju behöva ett lycka till...eller två.:unsure:

pippi 2008-10-30 01:08

Jag behövde inte eran hjälp. Jag klarade det själv.

Spoiler:

Mröff 2008-10-30 01:10

:o

Fascinerande. Jag är mållös av bildernas form och innehåll.
En av höjdpunkterna inom kattfotograferingens konst.

Svimfärdig 2008-10-30 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 26948)
Han är inte så stor om man jämför honom med kukens katt. Ska i denna stund försöka ta bild på dom tillsammans. Lär ju behöva ett lycka till...eller två.:unsure:

Jämför ju såklart med första bilden jag såg på honom öht dumpanna! :tunga:

HAHAHAHAHA fin bild på dom båda. Du kan få ta kort på mig med. :p

Gullan 2008-10-30 07:26

Ehhh... han är rätt snabb va, Jazzgossen? :D

pippi 2008-10-30 08:59

Snabbare än en karljävla i sängen.:tunga:

Evert 2008-10-30 17:55

Pippi, har jag visat den här?

Det perfekta redskapet för att transportera en katt, tänk att få slippa en trång bur. Dessutom borde den vara perfekt för att stabilisera en katt innan fotografering. :yes:

http://dbhs.wvusd.k12.ca.us/webdocs/...at-carrier.jpg

Svimfärdig 2008-11-30 08:56

Vad gör Jazzgossen? Biter tår? Sover? Kissar breve lådan? Smiter ifrån mattes ohängda karls katt? Vad?
Vi kan inte leva i ovisshet längre! INSE!
Berätta pippster, berätta!

pippi 2008-12-01 22:33

Jazzgossen har inte tid att prata just nu. Han äter.

Svimfärdig 2008-12-02 02:09

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 31264)
Jazzgossen har inte tid att prata just nu. Han äter.

Bra att veta att han får mat än iaf. :)

pippi 2009-01-29 15:11

Jag vill bara tala om att imorgon så försvinner jazzgossens pung. Så är det att bo hos Pippi.

I övrigt mår han bra. Just nu ligger han på sitt vanliga sovställe, nämligen min tvättställning. Kommer man för nära där blir han sur. :pippi:

Gullan 2009-01-30 07:19

Tror att vi behöver en bild av sovandet på tvättställningen. Insåg att ett förtydligande var nödvändigt. :p

pippi 2009-01-30 07:50

Jo kan ta en fin bild lite senare. För han har lyckats totalhaverera den under dagen igår.
Snart ska vi åka och ta bort hans pung först. BAJBAJ BABYPUNG!
Han är hungrig nu Jazzgossen för han har inte fått någon mat sen igår.

Jo så vill jag bara säga att hon i telefonen man beställde veterinärtid av SKRATTADE helt kvävt när jag sa vad han hette. :pippi:

Sven Hedin 2009-01-30 08:34

En sån sketgubbe! :mad:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson