Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Frågor om antivirus [/mod] (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=214)

CodeMAN 2008-08-09 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 10022)
Väldigt svårt att bli lyssnad till men min helpdesk är inte ett proffs utan snarare en guru inom IT-säk. Tidigare föreläsare såväl inom akademin som i näringslivet.

Den där delen var intressant. Jag är, än så länge, ingen guru utan en proffs inom IT-säk.

Tänker han att komma till någon forumträff? :cool:

Gullan 2008-08-09 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 10044)
Den där delen var intressant. Jag är, än så länge, ingen guru utan en proffs inom IT-säk.

Tänker han att komma till någon forumträff? :cool:

Han har träffat forumfolk tillsammans med mig men jag tror inte att dyker upp på någon generell träff.

Svimfärdig 2008-08-09 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 10022)
Ehhh... jag har proffset här och han säger:



Väldigt svårt att bli lyssnad till men min helpdesk är inte ett proffs utan snarare en guru inom IT-säk. Tidigare föreläsare såväl inom akademin som i näringslivet.

Nu kan du välja. :)

Menade inte att dissa Dagge. :) Men jag röstar fortf. på NOD32. Bästa erfarenheten so far. En IT-gurus (spec. säk.) ord ska man inte ta lätt på.

Gullan 2008-08-10 07:16

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 10163)
Menade inte att dissa Dagge. :) Men jag röstar fortf. på NOD32. Bästa erfarenheten so far. En IT-gurus (spec. säk.) ord ska man inte ta lätt på.

Du gör som du vill. :tjurig:




(men jag kommer att säga, vad var det jag sa, när du är besudlad av allehanda dritt :cool: )

Svimfärdig 2008-08-10 07:28

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 10264)
Du gör som du vill. :tjurig:




(men jag kommer att säga, vad var det jag sa, när du är besudlad av allehanda dritt :cool: )

Jag har haft ren burk i...uhm...6 år. Åkte på nåt skit en gång och det var 100% klantröveri. Så jag klarar mig bra. :D
I know these things. Men visst, det gäller att ha en bra skydd all round (man får inte glömma en bra brandvägg) och ha liiiiiiiiite koll på vad man öppnar och tankar osv. En klant får in skit vad fan dom än kör, så är det.

Det säger kanske inte så mycket men jag har tackat nej till ett jobb på Tele2's Abuse-avd en gång i tiden.

Gullan 2008-08-10 07:33

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 10266)
Jag har haft ren burk i...uhm...6 år. Åkte på nåt skit en gång och det var 100% klantröveri. Så jag klarar mig bra. :D
I know these things. Men visst, det gäller att ha en bra skydd all round (man får inte glömma en bra brandvägg) och ha liiiiiiiiite koll på vad man öppnar och tankar osv. En klant får in skit vad fan dom än kör, så är det.

Så du menar att du är motsatsen till en klant (vad det nu kan kallas)? :kaffe:

Svimfärdig 2008-08-10 07:36

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 10267)
Så du menar att du är motsatsen till en klant (vad det nu kan kallas)? :kaffe:

*Host* Njaaa, jag åkte ju på skit så...
Men eftersom det är gratis och Dagge rekommenderar (med fog för det) så tycker jag helt klart att det kan promotas för Avira.
http://www.free-av.com/
Tips på bra skydd är det ingen som lider av.
Nu kan du och jag bordlägga frågan och dricka lite kaffe istället. :kaffe:

CodeMAN 2008-08-10 09:21

Jag höll på att skriva ett långt inlägg om varför det är svårt att jämföra antivirus-program utan att använda dem, men min webbläsare kraschade, och inlägget, naturligtvis, försvann.

Så ni får nöja er med ett kort svar: Det är väldigt svårt att jämföra antivirus-program utan att använda dem, och det finns många anledningar till det (det var dem jag höll på att beskriva). Har man inte fått virus i flera år trots suspekta aktiviteter på internet (dvs. klickat på allt möjligt som man har hittat) så kan man fortsätta använda samma program.

selma 2008-08-26 19:34

Nu kommer ni flabba läppen av er för att jag frågar det här men skitsamma. Hur fan får man tillbaka den där "liten" längst upp där man ser alla andra flikar man öppnat samt där man skriver i adresserna :skamsen:
Jag råkade i min iver att skriva trycka på nåt (typ ctrl, alt eller nåt annat) och sidan liksom gjorde om sig :(

sås på slipsen 2008-08-26 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 15027)
Nu kommer ni flabba läppen av er för att jag frågar det här men skitsamma. Hur fan får man tillbaka den där "liten" längst upp där man ser alla andra flikar man öppnat samt där man skriver i adresserna :skamsen:
Jag råkade i min iver att skriva trycka på nåt (typ ctrl, alt eller nåt annat) och sidan liksom gjorde om sig :(

F11?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson