![]() |
Citat:
|
Bra tips Gullan!
|
Vilken grej det blev av det där kattbettet.
Kanske är bäst generellt sett att direkt köra en avancerad desinficering om ens filur blir biten av annat djur, annars verkar det kunna hända massa skumma saker. |
Citat:
Kanske borde gore-fotografera? |
Ok..
Är lite fundersam över ifall min råtta biter min hund, hur man skall hantera det. Råttbett skall inte vara sådär speciellt hälsosamma. Nu håller jag koll på dem, vill inte riskera ngt. Hunden gör inget mot råtta. Jaja, det är ett senare problem och handlar inte om katter *svisssccchh* |
Citat:
Vad ska man å andra sidan göra, be honom snällt? Utan tvång skulle han strunta i pillret totalt. |
Att ge dryck (vatten) via plastspruta var något veterinären sa tipsade om när Saga var konvalecent och mat- och dryckvägrade. I jämförelse med att behöva åka till veterinär och få en vattendepå insprutat subkutant, i nacken, så tycker jag att det är ett både smidigt, billigt och snällt sätt att undvika uttorkning.
Höll på att skriva humant men det behöver ju inte alls vara ett positivt ord för ett djur... Vad säger man då animaliskt? |
Citat:
|
Jazzgossen växer och frodas.
Han har en lektunnel som han tycker är jätterolig. Även en dammvippa eller vadfan det är. Kanske kan ta kort på det imorgon. På natten ligger han i pippis säng och det tycker pippi om. Han kurrar så fort man tittar på honom. *älska kissen* |
Lille Jazzgossen har börjat få rutiner hos Pippi. Han vill sitta på lådan när matte kissar.
Han äter helst när matte är i köket. Sen bestämde matte sig för att inga katter skulle få vara på bordet innan Jazzgossen flyttade in. Men sen ändrade hon sig.:tjurig: Köksfönstret är ju så roligt att titta ut i. Sen gillar Jazzgossen att apportera en liten vit leksakmus. Matte kastar, Jazzgossen hämtar och lägger sig runt bordsbenet (detta sker varje gång) sen när han lekt en stund kommer han och lägger musen vid mattes fötter och så fortsätter leken. Detta roar vid oss med på kvällarna.:tihihi: |
|
:heart:
|
Pssst, gullekissen, Jazzgossen! Snabbaste vägen att kolla in när matte lagar mat är via benet. :tihihi:
|
Är det en tampong Jazzgossen leker med?
|
Pippi: vad har du stoppat in i jazzgossens rektum?
Och, är det en röntgenbild? |
Tyst med er!:tjurig:
Här kommer lite nya bilder. Jazzgossen har en vit liten mus som han älskar. Han har även en svart likadan men den tittar han inte ens åt. Jazzgossen är rasist. http://img60.imageshack.us/img60/4006/jazzbusenii9.jpg http://img299.imageshack.us/img299/7...zzmusendj1.jpg |
Jag älskar honom
|
Ja hur har Jazzgossen det då?
Han har det bra. Favoritplats är mattes torkställning. Där ligger han och spanar ut och biter i mattes gamla trosor. Han får nytt foder nu, Royal Canin. Så jävla fint va. Den vita musen "dog" så matte fick köpa en ny vit mus. Han är fortfarande rasist.:tjurig: |
Nu vill Jazzgossen ha Pippis ostmacka.
HAN SKA HA DEN! GE HIT OSTMACKAN KÄRRING! |
Citat:
|
Citat:
Han fick smaka på osten faktiskt. För jag tycker om att mata kissekatten. |
Citat:
|
Citat:
Räkor, leverpastej och messmör vet han inte vad det är än. Han gillar att slicka på ostbågar. Jag tycker så mycket om kissen. |
Det förstår jag mycket väl. Han är ju hur söt som helst. :)
|
Pssst..... har han fått smaka sådana där små påsar kattmat med sås...
|
Citat:
|
Jazzgossen ramlade nyss ner i toaletten.
|
Stackars liten. Du får lära dig att fälla ner locket slarv pippi!!
|
Jag skulle precis sätta mig och kissa när han RUSA emellan och ner i toan.
|
Vad var Jazzgossens reaktion på väta? Du kissade väl inte på honom? :unsure:
Kräks han längre förresten? Han höll väl på med det ett tag. |
Citat:
Han flög upp i vanlig ordning. Han börjar bli van nu iomed att han brukar trilla i badkaret oxå. Hade jag hunnit sätta mig hade man kunnat lägga till krosskador på Jazzgossen oxå. Han slapp det denna gången. Ang kräkset så spydde han i 2 dagar, sen slutade det. Nu har jag bytt foder oxå och han verkar bli piggare, galnare och gladare. Han fick ost nyss Gullan. Hörde du??? Jag matade honom med ost! Den hungjige stackarn. |
Jazzgoooossen.:heart:
Vad gillar han för musik nu? Hur många saker har gått sönder?..:D |
Jag har inte lyssnat på musik sen jag hämtade honom.:o
En blomma har åkt i golvet och nu är den lessen. En porslinsgrej har oxå åkt i golvet och gått sönder lite i kanterna. Han har även tuggat på blombladen.:tjurig: Sen har trollen i fönstret åkt ner ett antal gånger men dom är tåliga. |
Då är han inte sämre än en reguljär finska.
Hade en vän på besök, efter en sek hade hon fällt ner en parfymflaska i handfatet. Det var bara ren tur att inte det också sprack, flaskan gled ner i badkaret som också sprak...:trist: |
Jazzgossen har tittat på mineralvatten idag. Spännande bubblor som rörde sig.
Nu leker han i badkaret. Han har sovit så nu är han pigg Jazzgossen. Sen har vi lekt "jaghopparupppåbordetsåmatteblirarg leken". Sen hoppar vi ner och jamar och tittar surt på matte och så börjar vi om. |
Citat:
Då får man knipa illa kvickt |
Stålande! Jazzgossen vill ha räkor också. Såna som du skalar, färdigskalade är trista. :yes: Plantera kattgräs till honom, kissar behöver gräs att bita i och äta av och då slipper du perforerade blomblad.
|
Haha Skumrask, där får du bra knipövningar på köpet. :D
Gullan, Jag funderade på kattgräs häromdagen faktiskt. Ska införskaffa det. Men varför måste dom käka gräs? Tror katter att dom är kor eller?:sneaky: |
Tror dom behöver det för att dom skall kräkas upp alla hårbollar de slickar i sig. Sedan kanske de får i sig lite vitaminer på köpet också.
|
Varför kräks katter hårbollar?
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson