Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Brott och straff (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=50)
-   -   OBSklassen och kriminaliteten (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=826)

CodeMAN 2008-11-30 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 31159)
Nä, det var som när jag bodde i Kungsholmen och en etta i huset blåstes ut av en brand på natten. Märkte ingenting då heller, förutom när jag gick ut på balkongen på morgonen och det var brandbilar på hela gatan. De som bodde i den delen av huset evakuerades med en buss.

Om du verkligen vill stå i händelsernas centrum så försök att övernatta i en polisstation, där händer det grejer...

En gång i tiden (dvs. läääänge sen, jag var ung alltså!) så bärsade jag, min dåvarande flickvän och ett antal kompisar vid bosporen. Inga konstigheter direkt, utan ett gäng kompisar som dricker bärs och njuter utsikten...

Och så kommer polisen och vill ta med oss till polisstationen då det är olagligt att dricka alkohol ute på gatan. Javisst ja, sa vi, "vi kan tömma burkarna om ni vill", men nej, de vill ha sällskap till stationen.

Jag vet inte hur jag lyckades, men alla inklusive min flickvän fick skjuts till stationen, förutom lilla jag. Vad gör Codeman då? Jo, han åker till polisstationen, och börjar tjata om att träffa sin flickvän.

Polisen: "Vill du verkligen träffa din flickvän? Är du säker på det?"
Jag: "Självklart vill jag det, vaddå?"
Polisen håller i mina armar, tar mig med till häktet hon sitter i tillsammans med andra, och knuffar mig in: "Ja, här är din flickvän, hahahaha!"

Vaffan, jag fick sitta i häktet en hel natt, men inte ensam iaf... :D

Mröff 2008-11-30 21:31

Mycket gentlemannamässigt Cody....:yes:

Påminner om när Selma kastade en sten genom fönstret på polisstationen och ringde och angav sig själv.

sås på slipsen 2008-11-30 23:25

Jag är skitfarlig och skitkriminell.

Håll käften. Vad glor du på?

Mröff 2008-12-01 00:08

Skarru ha spö eller?

Svimfärdig 2008-12-01 05:01

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 31167)
Mycket gentlemannamässigt Cody....:yes:

Påminner om när Selma kastade en sten genom fönstret på polisstationen och ringde och angav sig själv.

Hahahaha!

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 31195)
Jag är skitfarlig och skitkriminell.

Håll käften. Vad glor du på?

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 31201)
Skarru ha spö eller?

:handbags:



Spoiler:
ÄNTLIGEN fick jag chans att använda den. :D

sås på slipsen 2008-12-01 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 31201)
Skarru ha spö eller?

Jak vet var din hus bor och jak vet vad ditt brevlåda heter så jak har bara tre ord att säja:

Pa Sa Dej!

Mröff 2008-12-01 12:07

Rör du min brevlåda, då jäklar.

Sven Hedin 2008-12-01 14:11

En gång så skulle vi byta en ytterdörr hemma hos en knarkare. Det fanns inte mycket kvar av dörren utan det var mest faneren på insidan och bitar av brevlådan som hängde kvar. Han som var med mig han stoppade modigt in handen i det nu ganska så stora brevinkastet, för att öppna dörren från insidan alltså, och precis i samma ögonblick så började han skrika alldeles väldigt.... Dörren flyger upp ut kommer knarkaren själv, och i handen så har han en stor jävla rockwool-kniv! Blodet sprutade och min arbetskamrat tjöt, men det var inte knarkaren som hade skurit honom. På insidan av dörren så hade killen nämligen hängt upp fullt med torskdrag och grejor och det var ett par såna som min vän hade i näven.
Det var ganska så svårt att få loss honom.

Svimfärdig 2008-12-02 01:58

Paranoia när den är som bäst. :unsure:

Mröff 2009-02-09 15:10

Här händer det kriminella grejer skall ni tro. Nu är det någon som snott med sig två kundvagnar från Konsum som de ställt bakom vårt soprum...:mad:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson