![]() |
Darling: Vägarna korsas mellan ung överklassbrud och snälla Bernard 62 år.
Sevärd. |
9 songs. Halvbra men mest för den bra musiken med klassiska liveupptagningar med indieband som primal scream och super furry animals varvat med privata och autentiska sexscener som är ganska vackert skildrade.
5/10 kvarsittningar. |
Citat:
Det låter som en film gjord för mig. Jag såg låt den rätte komma in. Det är säkert en väldigt bra film men jag blev besviken. Mest pga av att jag älskar boken. Alla jag pratat med som inte läst boken älskar filmen. 3/5 vampyrbett. |
Elegy - runtknullande manlig kritiker och föreläsare inleder relation med ung fager studentska. OK, töntigt nu när jag skrev ner det, men den har djup och är en bra film. Manus baserat på bok av Philip Roth - The dying animal.
Blev rörd i hjärtat...sevärd. |
Mamma Mia - beskrivning överflödig. Medryckande och glad.
|
The day the world stood still - BAJS, BAJS, BAJS.
|
Sträckkollade på Matrix Reloaded och Matrix Revulutions och blev mäkta imponerad. Makalösa actionscener mäktig musik och sanslösa datoranimerade stridsscener så vad kan man önska mer? Ungefär som "Sagan om ringen" fast med rymdtema. Klart sevärd och enligt mig värd 4/5 sönderbitna naglar. :)
|
"Aviator". Flygmiljonären Howard Hughes levnadsöde. Leonardo di Caprio är underbar. Och Kate Beckinsale, Kate Blanchett, Alan Alda och Alex Baldwin, men det är bara biroller. Jag visste inte att Leonardo di Caprio kunde vara så här bra.
|
Australia: Stoooooooooooort episkt kärleksdrama.
|
Revolutionary road: Rätt överskattad tycker jag, och boken var bättre. 3.5/5
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson