Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Vad händer med den marksända digital-tv:n (DVB-T) idag 15/9? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=638)

Mröff 2008-09-16 08:51

Jag tycker alltid det sägs att ngt revolutionerande skall hända, kanaler försvinna eller gå upp i rök. Sedan är allt som vanligt på teven.

Kickan 2008-09-16 09:59

:pash:

det KAN bero på att du har kabel-tv, förändringarna gäller utrymmet i luften och hur det används (sändningstillstånd, uppkodning osv)

*omåttligt överlägsen och nedlåtande min*
*klappar på skulten*

heeeee heeee

Mröff 2008-09-16 10:31

Du är irriterande haj på just signaler och signalsystem...:hmm:

Christer...kolla..

Christer 2008-09-16 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 19252)
Du är irriterande haj på just signaler och signalsystem...:hmm:

Christer...kolla..

Jobbar Kickan på FRA, månne? :unsure:

Mröff 2008-09-16 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 19254)
Jobbar Kickan på FRA, månne? :unsure:

Hmm...jag skulle kunna tro som konsult till NSA. Tror inte FRA har kompetens på den nivån redan.

skumrask 2008-09-16 11:30

Varför har du digitalbox när du har kabeltv mroeff? Jag behöver inte det inne i stan.

Är det för att det skall se coolt ut eller?

Kickan 2008-09-16 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 19259)
Varför har du digitalbox när du har kabeltv mroeff? Jag behöver inte det inne i stan.

Är det för att det skall se coolt ut eller?

Jag vill svara jag vill svara :hiya:
Det kan distribueras olika typer av signaler ser du. Jag har också kabel-tv i väggen. Men det är ett färdigt paket som ingår i hyran, de läggs ut avkodade, analoga, och jag vill inte ha eländet. Men om de läggs ut digitalt, och man betalar individuellt för vilket paket man köper, så får man ha en DVB-C-avkodningsbox.

skumrask 2008-09-16 13:17

Och den avkodningsboxen går s a s inte koppla förbi då eller, och ändå få alla kanaler utan att betala för dem?

Makes sense i så fall

Kickan 2008-09-16 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 19274)
Och den avkodningsboxen går s a s inte koppla förbi då eller, och ändå få alla kanaler utan att betala för dem?

Makes sense i så fall

Nej, inte om du inte har hittat något s k
Spoiler:
piratkort :o
då behöver du inte boxen, det är den krypteringen du betalar kabeltv-bolagen för.

Mröff 2008-09-16 14:46

I mitt fall var det så att jag fick en digitalbox i handen när jag blev kund hos comhem. Sedan ploppade jag in den, och hade en helskottas massa kanaler som jag sedan sade upp.

Nu har jag bara basutbudet och det går via digitalboxen, men det går också att få in kanalerna utan boxen. Några kanaler kommer inte med då iofs, men då får jag istället Kanal 9. Konstigt.

Det enda jag märkt är att bilden utan digitalbox är av väldigt tveksam kvalitet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson