Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Mångfotade vänner (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Jag ska köpa katt, aka kattbloggen/(m) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=497)

pippi 2008-09-02 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 16425)
Vad hände med din katt? :unsure:

När jag ringde säljaren slängde hon luren i örat på mig.:D

CodeMAN 2008-09-02 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 16409)
Oki, jag ska säga vad jag känner. Jag vill inte ha en omplaceringskatt. Man vet aldrig vad den varit med om.
:tjurig:

Eh? Inte alla katter på ett katthem är traumatiserade? Jag tror faktiskt inte att man kan skaffa en traumatiserad katt förran den är redo att träffa främlingar.

Diesel har till exempel aldrig blivit misshandlad, anledningen till att han har hamnat på ett katthem är "förändrade familjeförhållanden", och han är varken skygg, argsint eller knasig.

Tänk om man resonerade på samma sätt när man skulle skaffa pojk/flickvän: "Jag vill inte ha en omplaceringstjej. Man vet aldrig vad hon varit med om. Jag ska köpa en nyfödd!". :rolleyes:

pippi 2008-09-02 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 16443)
Eh? Inte alla katter på ett katthem är traumatiserade? Jag tror faktiskt inte att man kan skaffa en traumatiserad katt förran den är redo att träffa främlingar.

Diesel har till exempel aldrig blivit misshandlad, anledningen till att han har hamnat på ett katthem är "förändrade familjeförhållanden", och han är varken skygg, argsint eller knasig.

Tänk om man resonerade på samma sätt när man skulle skaffa pojk/flickvän: "Jag vill inte ha en omplaceringstjej. Man vet aldrig vad hon varit med om. Jag ska köpa en nyfödd!". :rolleyes:

Ja.:D
Jag har det så faktiskt.

Mröff 2008-09-02 20:05

Ibland är det där med djur lite som (jag kan tänka mig att det är med bebisar). Man vill helst ha dem från när de är pyttesmå.

En bebis(unge) knyter mer an till en, och en söt filur gör att man själv knyter an till djuret snabbare.

Gullan 2008-09-02 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 16441)
När jag ringde säljaren slängde hon luren i örat på mig.:D

Huh??? :o

Gullan 2008-09-02 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 16446)
Ibland är det där med djur lite som (jag kan tänka mig att det är med bebisar). Man vill helst ha dem från när de är pyttesmå.

En bebis(unge) knyter mer an till en, och en söt filur gör att man själv knyter an till djuret snabbare.

Finns kattungar på katthemmen... Lakrits t.ex.

pippi 2008-09-02 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 16449)
Huh??? :o

Ja precis.
Hon hade la sålt katten, vilket hon inte vågade säga.
Jag blev förbannad.:D

pippi 2008-09-02 20:13

JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV KATTHEM.

CodeMAN 2008-09-02 20:16

Alltså en kattunge på 3-4 månader på ett katthem? Behöver du verkligen veta vad den varit med om? :unsure:

Gullan 2008-09-02 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 16451)
Ja precis.
Hon hade la sålt katten, vilket hon inte vågade säga.
Jag blev förbannad.:D

Hit med telefonnumret! Jag känner precis just nu att jag behöver köpa en katt. :whistle:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson