Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Frågor om antivirus [/mod] (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=214)

Mröff 2008-08-08 23:04

Nu har jag laddat in Norton från Symantec (låter som ett elakt företag som gör Terminator-robotar) som virusprogram. Kom på att jag inte hade ett sådant.

Är Norton bra eller bajs?

CodeMAN 2008-08-09 00:39

Norton sägs vara resurskrävande, och det stämmer nog. För många funktioner, svårt att anpassa inställningar pga. komplexitet, osv. Därför slutade använda det för 2 år sen, numera kör jag Nod32.

Senaste Nod32 kan hittas på TPB, prova annars en gratis variant, t ex AVG eller Avast.

Mröff 2008-08-09 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 9890)
Norton sägs vara resurskrävande, och det stämmer nog. Därför slutade använda det för 2 år sen, numera kör jag Nod32.

Senaste Nod32 kan hittas på TPB, prova annars en gratis variant, t ex AVG eller Avast.

Mmm...skall testa det.
Har en sådan där "prov-variant" nu på Norton som går ut om 90 dagar.

Gullan 2008-08-09 06:56

Dagge säger Avira. http://www.free-av.com/ Det kör vi här hemma. Gratis.

Svimfärdig 2008-08-09 12:51

NOD32! <3 Jag kör AVG Anti-Spyware med som en extragrej. Funkar bajsbra och drar inte en massa kraft.

Mröff 2008-08-09 13:24

Vem skall man nu tro på?
Det går väl inte att ha tre virusprogram... :detektiv:

Svimfärdig 2008-08-09 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 9984)
Vem skall man nu tro på?
Det går väl inte att ha tre virusprogram... :detektiv:

AVG är spywarejagare.. Och nej, du ska ha 1! :D
Iofs beror mycket på brandvägg med. Du ska lyssna på mig och Cody i det här fallet. :cool: Vi är proffs sörrö...hahaha. Vad har du för brandvägg btw?

Torsten 2008-08-09 13:41

Kör också med nod32. Dessutom ärligt inhandlat. (Därför att min piratkopia inte längre kan uppdateras:skamsen:)

Svimfärdig 2008-08-09 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 9991)
Kör också med nod32. Dessutom ärligt inhandlat. (Därför att min piratkopia inte längre kan uppdateras:skamsen:)

Hade knas med det ett tag jag med...men löste det. Får väl se hur det går nästa gång.
Att du köpte den är ett GOTT betyg tycker jag.

Gullan 2008-08-09 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 9986)
AVG är spywarejagare.. Och nej, du ska ha 1! :D
Iofs beror mycket på brandvägg med. Du ska lyssna på mig och Cody i det här fallet. :cool: Vi är proffs sörrö...hahaha. Vad har du för brandvägg btw?

Ehhh... jag har proffset här och han säger:

Citat:

Ursprungligen postat av Dagge
Avira personal edition kombinerat med Spybot search and destroy med tea time aktiverat. Allt gratis.

(NOD32 är ett skitprogram)

Väldigt svårt att bli lyssnad till men min helpdesk är inte ett proffs utan snarare en guru inom IT-säk. Tidigare föreläsare såväl inom akademin som i näringslivet.

Nu kan du välja. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson