Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Bilägartyper (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=135)

CodeMAN 2008-07-12 10:32

Igår träffade jag den "vårdlösa" föraren.

Han körde i 20 km/t, till sist i mitten av två filer, för att börja svänga till vänster utan blinkers. Då gasade jag upp för att stanna på hans vänstra sida, för att upptäcka att han pratade även i mobilen samtidigt.

Jag funderade ett tag att göra en sk. "envarsgripande" pga. "vårdslöshet i trafik", men bestämde mig för att läxa upp honom ordentligt genom att öppna hans dörr och sticka därifrån. :devil:

Maximus 2008-07-14 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 2567)

Inte sällan så har han, det är aldrig en hon, en sån här på parkeringen brevid sin tämligen obizarra bruksbil:
http://img156.imageshack.us/img156/16/bmw2000kt2.jpg

Hmm . . . Då det är oerhört ont om överlevande exemplar av denna bilmodell så är det väl lika ont riktigt coola snubbar då . . . eller ?

. . . M

Maximus 2008-07-14 10:00

Inte en skepparkrans så långt ögat når . . .

I sanning ett åkdon för en riktigt "cool snubbe"

http://www.isaab.net/images/framtid/sonett_III_t.jpg

Sonett rockar mer än Corvette.

. . . M

Torsten 2008-07-14 10:23

Den här speglar klockrent min personlighet. http://sdmedia.sydsvenskan.se/archiv...ny_130878a.swf Undrar om den går att få i civil version?:cool:

Mröff 2008-07-14 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Maximus (Inlägg 3312)
Inte en skepparkrans så långt ögat når . . .

I sanning ett åkdon för en riktigt "cool snubbe"

<flygplan>

Sonett rockar mer än Corvette.

. . . M

Jag tycker segelflygplanet i bakgrunden är mest intressant. :p
. . . förvånande va?

/förutsägbara fröken.

Själv är jag sugen på en mastodonttruck
http://www.autospectator.com/cars/fi...ower-Wagon.jpg

Vad är man för bilägartyp då? Hur kör en ägarinna av en Dodge ram med turbodiesel?
Får själv vibrationer till en WT-Hulk Hogan-Wrestlingtyp i kvinnlig version med sönderblonderat hår, plastbröst modell kvadrupel-D och djup urringing.

CodeMAN 2008-07-14 12:27

Idag träffade jag "öh, har jag parkerat på mc-parkering, men, det skiter jag väl i, höhöhöh!"-typen. Han hade parkerat över heeeela mc-parkeringen, det fanns inte plats för en enda hoj.

Jag gick, öppnade hans dörr, bad honom att inte sticka iväg någonstans så att jag skulle hinna ringa till trafikkontoret och be dem att skicka en patrull som kunde skriva en p-bot.

Men neeeej, han ville inte vänta... :mad:

Sven Hedin 2008-07-14 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Mroeff
Vad är man för bilägartyp då? Hur kör en ägarinna av en Dodge ram med turbodiesel.

Jag är nog en pickup och stationsvagns-kille. Men eftersom jag inte är överdrivet förtjust i amerikanskt, även om det skulle funka och kanske mer än så, så tror jag att det här speglar min personlighetstyp:

http://www.promotex.ca/articles/cawt...-15-2003-2.jpg
http://www.dyna.co.za/benz/Mercedes_...up_Grey_fs.jpg

sås på slipsen 2008-07-14 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 3325)
Jag är nog en pickup och stationsvagns-kille. Men eftersom jag inte är överdrivet förtjust i amerikanskt, även om det skulle funka och kanske mer än så, så tror jag att det här speglar min personlighetstyp:

http://www.promotex.ca/articles/cawt...-15-2003-2.jpg
http://www.dyna.co.za/benz/Mercedes_...up_Grey_fs.jpg

Underbara vagnar. Har aldrig sett någon av dem. Är det nyare byggen eller dåtida?

Mröff 2008-07-14 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 3313)
Den här speglar klockrent min personlighet. http://sdmedia.sydsvenskan.se/archive/00130/GRAFIK_Polisens_ny_130878a.swf Undrar om den går att få i civil version?:cool:

Länken funkade inte...:hiya:

Sven Hedin 2008-07-14 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen
Underbara vagnar. Har aldrig sett någon av dem. Är det nyare byggen eller dåtida?

Ingen aning, men den där Adenauer-kombin är nog från tiden. Det är säkert den där belgiska karossfirman som byggde Safari-190 som ligger bakom den. Men fan vad sugen jag är på en sån där bull-pickup... Jag såg en som var byggd på W136, alltså 170 med friliggande skärmar och grejor, som var till salu nere i Skåne för ett par år sen. Ett oerhört ha-begär infann sig då.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson