![]() |
Den var lite väl "upphottad" för min smak. Tacka vet jag original...:proud:
Jassåå Sven...så nu är man en gnällkärring bara för att man inte vill bli mos och halshuggen vid en krock i 40 km/h. Tacka vet jag krockkuddar. De skall vara fram, bak och i sidorna. Så hela bilen blir som en michelingubbe vid krock. |
Citat:
|
Citat:
|
Eftersom det inte fanns några VW 1500/1600 att få fatt på så har jag under den gångna veckan istället sneglat lite åt BMW-hållet. Eftersom mitt vinterprojekt med motorbyte i min stadigvarande entusiastbil gick i stå när jag upptäckte att organdonatorn fortfarande var vid liv, och därför inte gärna kunde berövas sin rova, så fick jag helt enkelt använda bilen tills något annat vitalt organ slutade fungera, alternativt vänta ut att besiktningen skulle ta slut. Nu har det äntligen hänt. Ett hjullager har börjat föra ett fasligt liv och eftersom det är ungefär där jag har dragit gränsen för livsuppehållande åtgärder så lär den stackars bilen nu äntligen få gå till sina fäder. Men projektet kan ju dra ut på tiden och under den perioden så kan jag ju inte stå helt utan en farbar oldtimer, så nu har jag riktat blickarna söder ut, mot Blekinge tror jag, eftersom det finns ungefär en sån här till salu där:
http://i41.tinypic.com/nplvn7.jpg Det är ju nästan en sån som jag hade, men den här är inte rutten och dessutom så är den ju ärtgrön. Alltså en på det hela taget tilltalande vagn som mot en billig penning kan få förgylla min fritid under massvis med år framöver. Lite för modern i snittet, inte så värst 70-talig och absolut inte ens i närheten av det för mig så eftersträvansvärda 60-talet, men ändå liksom... Den är ju rätt mysig. Färgen och skattelättnaderna gör ju att det går att ha överseende med en hel del. Jag skall nog ringa upp honom om en stund och se ifall det skall bli en åktur. |
Jag har faktiskt haft en WW 1500 men det var en sk bubbla. Den var grå och inget jag skulle vilja frontalkrocka med eftersom bensintanken satt fram. Hitler roterar väl i sin grav (om han haft någon) om jag säger att den var en dödsfälla.:(
|
Jag funderar fortfarande på att köpa mig en VW. När jag sammanfattar de sista tjugofem årens vagnpark så är det jävligt tunnsått med just Volkswagen. Eller Renault... Jag har aldrig haft någon Renault. Eller någon NSU. Jag känner att jag måste ha en bil med svansmotor och respektingivande (nåja) luftintag i bakluckan. Därför så funderar jag på Renault R8 eller NSU Prinz:
http://farm3.static.flickr.com/2137/...ec0399.jpg?v=0 https://www.stuttgarter-nachrichten....prinz1groß.jpg |
Hittar du såna bilar i Sverige?
Eller får du ge dig ut på europeisk odyssé, och kika i gamla nedfallna ladugårdar och uthus, i det gamla östblocket? |
Citat:
|
Själv skulle jag kunna tänka mig en liten ryss....
http://i19.photobucket.com/albums/b2...sen/simi7h.jpg |
Citat:
Hos Bussiga Berras Bilar? :unsure: |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson