Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Skvaller (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Kändisspotting (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=904)

Sven Hedin 2008-12-28 10:11

Aha! :)

Torsten 2008-12-28 10:17

Nja nu brukar jag oftast inte handla inne på Fältöversten då dom är svindyra särskilt på Hemköp utan på ICA som ligger snett emot på andra sidan Karlaplan. SVT ligger ju också i närheten. Det är nog Sthlms kändistätaste område.:kaffe:

CodeMAN 2008-12-28 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 33257)
Nja nu brukar jag oftast inte handla inne på Fältöversten då dom är svindyra särskilt på Hemköp utan på ICA som ligger snett emot på andra sidan Karlaplan. SVT ligger ju också i närheten. Det är nog Sthlms kändistätaste område.:kaffe:

SVT vet jag inte, men man kan käka lunch inne i TV4s lokaler. Även SFI är kändistätt, såg Fredrik från "Fredrik & Filip" utanför.

Mröff 2008-12-28 12:03

SVT/SR har en personalmatsal men där kommer ingen utanför klubben in.

Torsten 2008-12-28 12:13

Finns även "Garnisonen" en rätt bra lunchrestaurang i närheten.

Vänlige Viktor 2008-12-29 19:18

Det mest remarkabla inom topic är en lunch tillsammans med Jan Guillou.
Han gjorde research för en av Hamiltonböckerna och jag var i samma gebit som Hamilton.

Kickan 2008-12-29 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Vänlige Viktor (Inlägg 33481)
Det mest remarkabla inom topic är en lunch tillsammans med Jan Guillou.
Han gjorde research för en av Hamiltonböckerna och jag var i samma gebit som Hamilton.

Det DÄR är du så god och berättar ALLT om. Nu!

(please.........:crybaby:)

Sven Hedin 2008-12-29 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av Vänlige Viktor (Inlägg 33481)

Har du varit aktiv i Clartéförbundet? :o

Kickan 2008-12-29 19:23

Jag vet vilket gebit som avses :proud:

Vänlige Viktor 2008-12-29 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 33485)
Har du varit aktiv i Clartéförbundet? :o

Nix, jag var både sjöofficer och dataexpert samtidigt som Carl. :p

Vänlige Viktor 2008-12-29 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 33486)
Jag vet vilket gebit som avses :proud:

Hur kunde du veta det? :)

Sven Hedin 2008-12-29 19:27

Aha...jag trodde att... ÅHHHH! :besvarad:

Östen 2008-12-30 14:23

Jag var på besök hos svärmor i Örebro i helgen och när vi skulle åka till en sjö i närheten för att gå på söndagspromenad passerade vi Ernst Kirchsteigers bostad. Ernst själv såg jag dock inte till.

Östen 2008-12-30 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 31608)
Veckans kändisar:

Jari Haapalainen - musikproducent modell bra. Skådades på apoteket Scheele vid Centralen.

Per Unckel. Skådades på Vetekatten. Han satt och drack kaffe med en gubbe som svor som sjutton hela tiden.

Ingen bullrunkning? Jag har många gånger fantiserat om en bögporrscen med Per Unckel och Lars Tobisson.

Kickan 2008-12-30 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 33626)
Jag var på besök hos svärmor i Örebro i helgen och när vi skulle åka till en sjö i närheten för att gå på söndagspromenad passerade vi Ernst Kirchsteigers bostad. Ernst själv såg jag dock inte till.

Hur visste du att det var just hans bostad?
Stalkat honom?:)

Östen 2008-12-30 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 33629)
Hur visste du att det var just hans bostad?
Stalkat honom?:)

Nej, men min sambo har vuxit upp ett stenkast därifrån så hon har koll :)

Östen 2008-12-30 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 33212)
Jag jobbade som ljudtekniker på festivaler. Jag behöver nog inte säga mer. :)

Jag läste en bok av Plura för ett tag sen. Deras ljudtekniker fick tydligen avsugningar ibland när han skötte ljudet under konserterna, så även denna yrkeskår verkar ju dra till sig groupies :)

Mröff 2008-12-30 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 33635)
Nej, men min sambo har vuxit upp ett stenkast därifrån så hon har koll :)

Apropå Örebro så har jag skådat in i Claes Åkesons (numera Runheim) vardagsrum från en bekants balkong. Han stod och dammsög i en vit skjorta och röd slips.

Örebro verkar sannerligen vara kändistätt...

Gullan 2008-12-30 20:38

Dammsuga i skjorta OCH SLIPS! Minsann! Flott ska det vara. :D

Fortune 2008-12-30 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 33665)
Dammsuga i skjorta OCH SLIPS! Minsann! Flott ska det vara. :D

Precis som Reinfeldt då. Reagerade direkt när jag såg bilden som illustrerade inlägget i aftonbladet om att Reinfeldt fullkomligt ÄLSKADE att städa, strax före jul. På bilden har han kostym och slips och håller i en dammsugare. :rolleyes:

Ulvena 2008-12-30 20:54

Har inte sett en kändis på länge nu, de åker väl inte till sina sommarställen när det är kallt och eländigt men vänta ni till i sommar då ska jag frottera mig igen med kändisar i den lokala Konsumbutiken.:D
Ni minns väl att jag stod bredvid Björn Ulveus i somras och stoppade äpplen i påsar? :unsure:

Fortune 2008-12-30 20:56

I lördags såg jag Kevin, Alice och Robin från Idol. Räknas det? :unsure:

Ulvena 2008-12-30 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 33668)
I lördags såg jag Kevin, Alice och Robin från Idol. Räknas det? :unsure:

Ja, Kevin och Alice är söta, Robin gillade jag inte, fast det skvallras om att Alice och Robin är ett par, hur såg de ut?:unsure:

Fortune 2008-12-30 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 33669)
Ja, Kevin och Alice är söta, Robin gillade jag inte, fast det skvallras om att Alice och Robin är ett par, hur såg de ut?:unsure:

Jag gillar Alice och Kevin (i nämnd ordning) men inte Robin. Tja, hur såg de ut? De uppträdde på Birsta City utanför Sundsvall och Robin stod som en robot och stirrade rakt fram som vanligt medan både Alice och (framförallt) Kevin bjöd på sig själva. Jag har också hört ryktena men vill helst inte tro på dem. :( Det var iaf inget som märktes där.

Ulvena 2008-12-30 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 33670)
Jag gillar Alice och Kevin (i nämnd ordning) men inte Robin. Tja, hur såg de ut? De uppträdde på Birsta City utanför Sundsvall och Robin stod som en robot och stirrade rakt fram som vanligt medan både Alice och (framförallt) Kevin bjöd på sig själva. Jag har också hört ryktena men vill helst inte tro på dem. :( Det var iaf inget som märktes där.

Alice är ju från din stad, klart du gillar henne. Jag föll som en fura för charmiga Kevin jag, att han dessutom bor i min mans födelsestad gör det bara bättre, även om jag har lite undringar om hur de står till där uppe när man flyttar från Malta (Valetta:unsure:) till Arvidsjaur, skulle ju inte jag gjort direkt, så kär skulle jag aldrig bli.:D

Fortune 2008-12-30 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 33671)
Alice är ju från din stad, klart du gillar henne. Jag föll som en fura för charmiga Kevin jag, att han dessutom bor i min mans födelsestad gör det bara bättre, även om jag har lite undringar om hur de står till där uppe när man flyttar från Malta (Valetta:unsure:) till Arvidsjaur, skulle ju inte jag gjort direkt, så kär skulle jag aldrig bli.:D

Numera bor både Kevin och hans flickvän i Stockholm hörde jag. Alice är inte från min stad utan från en by tre mil utanför men hon började sin karriär på samma fritidsgård som mina barn besökte. Och jag har ju sett henne tidigare. Men jag gillar hennes röst och tycker att Kevin inte hade i Idol att göra med tanke på vad han utfört i sitt förra hemland. han är en duktig (smör)sångare och kan verklöigen uppträda men han är ju van. Det tycker jag är en aning orättvist gentemot de andra deltagarna.

Ulvena 2008-12-30 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 33672)
Numera bor både Kevin och hans flickvän i Stockholm hörde jag. Alice är inte från min stad utan från en by tre mil utanför men hon började sin karriär på samma fritidsgård som mina barn besökte. Och jag har ju sett henne tidigare. Men jag gillar hennes röst och tycker att Kevin inte hade i Idol att göra med tanke på vad han utfört i sitt förra hemland. han är en duktig (smör)sångare och kan verklöigen uppträda men han är ju van. Det tycker jag är en aning orättvist gentemot de andra deltagarna.

Iofs men han blev ju uttagen att tävla och han var klart bäst tycker jag, Alice var jättebra hon med men Kevin har starquality.
Å andra sidan, som min dotter säger: "Det är bättre att komma 2:a för det har gått bäst för dem sen", hur hon nu vet det? :unsure:

Fortune 2008-12-30 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 33673)
Iofs men han blev ju uttagen att tävla och han var klart bäst tycker jag, Alice var jättebra hon med men Kevin har starquality.
Å andra sidan, som min dotter säger: "Det är bättre att komma 2:a för det har gått bäst för dem sen", hur hon nu vet det? :unsure:

Hon kan antagligen läsa. :D Frågan är om det gäller i år eftersom reglerna har ändrats om jag förstått saken rätt.

Ulvena 2008-12-30 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 33676)
Hon kan antagligen läsa. :D Frågan är om det gäller i år eftersom reglerna har ändrats om jag förstått saken rätt.

Jag har en kompis på ett litet musikförlag, han har plockat upp bl.a. Ola och hans musik har ju spelats rätt flitig på radion i år.
Jag tror att dottern fått information från kompisar men,ja, hon kan läsa.:D

Fortune 2008-12-30 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 33678)
Jag har en kompis på ett litet musikförlag, han har plockat upp bl.a. Ola och hans musik har ju spelats rätt flitig på radion i år.
Jag tror att dottern fått information från kompisar men,ja, hon kan läsa.:D

Tidigare var det ju så att det bara var vinnaren som var knuten till ett speciellt bolag men nu är det visst både vinnaren, tvåan och trean. Jag kan ha fel men har för mig att jag har läst det någonstans. Iom det så blir det ju svårare för dom som inte vann att få ett kontrakt med något annat bolag, eller kanske rent av omöjligt.

selma 2008-12-30 21:38

Jag har supit ihop med Peter Antoine (osäker på stavningen) Han upprepade denna fras ungefär en miljon ggr samtidigt som hans blick var fäst i min generösa urringning:
"Du är en uuuunderbaaar kvinna, Selma (med Tüsk brytning)

Jag har t.o.m. bildbevis
:o:o

Ulvena 2008-12-30 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 33679)
Tidigare var det ju så att det bara var vinnaren som var knuten till ett speciellt bolag men nu är det visst både vinnaren, tvåan och trean. Jag kan ha fel men har för mig att jag har läst det någonstans. Iom det så blir det ju svårare för dom som inte vann att få ett kontrakt med något annat bolag, eller kanske rent av omöjligt.

Jaha, det vet jag inget om men i såfall är det ju värdelöst att komma tvåa eller trea? :unsure:

Fortune 2008-12-30 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 33682)
Jaha, det vet jag inget om men i såfall är det ju värdelöst att komma tvåa eller trea? :unsure:

Antagligen är det det i år. Fast jag är inte heller säker, det är bara rykten jag har hört. Men med tanke på att ettan, tvån och trean är ute på turné nu så kan det mycket väl vara så.

selma 2008-12-30 21:46

wtf är ni inte ett DUGG impade av min kändis-historia? :tunga:

Fortune 2008-12-30 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 33687)

Borde vi det? :unsure:

Ulvena 2008-12-30 21:52

Citat:

Jodå, vem är Peter Antoine? :unsure:

:D

selma 2008-12-30 21:57

MÄN för i helvette :D

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia...ne_151517w.jpg

Sven Hedin 2008-12-30 22:01

Citat:

Jodå, visst är jag det, det har jag varit hela tiden, och jag har väntat på de där bilderna sen...ja när det nu var. ;)

Fortune 2008-12-30 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 33695)

Du har rätt, det ser ut som helvetet. ;)

Ulvena 2008-12-30 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 33699)
Du har rätt, det ser ut som helvetet. ;)

Han ser ju het ut:rolleyes:

Vem är han?:unsure:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson