![]() |
Citat:
:D:D |
Citat:
Mmmmm.... Det där kallar jag redig söndagsläsning och det var inte utan att det gick små ilningar av någon sorts välbehag ned längs med ryggen när jag läste din ljudillustration. |
Citat:
|
Eftersom händelsen i sig var så spännande, var det inte minsta svårt att skriva ner den på ett gripande sätt. :proud:
När borren karvade sig igenom fogen lät det "krschhh krschhhh", mycket lågt och en smula dammigt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Duktigt Evert...:yes:
|
Du är verkligen händig Evert (dock kanske inte så verklighetstrogen om det är vad jag tror, en massakrerad nyckelpiga :unsure:).
:D |
Ja, vad är det för något?
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag tycker det ser ut som en lite surrealistisk bebis i en vagga..:pippi:
|
Citat:
|
En uppsnittad bebis.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Pippi är förlåten. Hon är alltid snuskig och/eller mondo, vi är vana..:baby: /frk.
|
Citat:
|
Ja, det kan du få ge med min välsignelse.
Men fram med mönstret/modellen först. |
Citat:
|
Citat:
http://i201.photobucket.com/albums/a...issinglips.jpg |
Gullan: Tänkte mest som en skön läs- eller ryggkudde när han sitter vid datorn på jobbet.
|
Jaha ja... :rolleyes:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu har jag ett problem. Hjälp, hjälp.
Jag är väldigt förtjust i min diskmaskin, och är nu lite orolig för den.:\ Förstår inte hur jag skall fylla på diskmaskinsalt. I området har vattnet normal hårdhet och jag kör med 3 in 1-diskmedel. Däremot lyser en röd lampa på fronten, och jag har inhandlat diskmaskinsalt för säkerhet skull Fyllde upp hela tratten, medan jag höll handen under och sedan körde ner det i hålet genom att ta bort handen under snabbt. Jag trodde det skulle räcka, men lampan lyser fortfarande Nu är jag helt perplex. Hur skall jag göra för att få lampan att sluta lysa? Hur mycket salt skall ner egentligen? OBS: det är vatten i hålet, men det stod det att det skulle vara i bruksanvisningen. |
[quote=Mröff;31518]Nu har jag ett problem. Hjälp, hjälp.
Jag är väldigt förtjust i min diskmaskin, och är nu lite orolig för den. |
Vilket svar Såsen..:o
|
[quote=Mröff;31526]Vilket svar Såsen..:o
Det är hur man citerar inlägg, fattaruba? Hursom, du ska tömma hela burken/boxen, eller tills saltet syns vid öppningen. Behållaren i diskmaskinen är stoooooooor. |
Men då skvimpar det ju ut vatten ur hålet? Skall det göra det?
Hur skall konsistensen vatten/salt nere i behållaren se ut? |
Citat:
Vattnet ska rinna ut för att ersättas av saltet. Varken saltet eller vattnet är skadligt maskinen, så det är bara att ösa på tills saltet fyller behållaren. |
Ja, nu har jag kört i hela pakete, det märktes knappt.
Men... lampan lyser fortfarande. |
Citat:
Annars gör det inget att lampan lyser, den är enbart för att varna. Du har salt i maskinen, kanske inte full behållare, men ändå. Sedan brukar folk tjata om att stockholmsvatten kräver inget kalksalt. Vettefan om det stämmer. Jag har dock kört min första maskin utan salt i 3 år. Jag började använda salt först i Gävle. |
Nu har lampan slutat lysa..:veryhappy:
Nu lyser bra spolglaslampan... S6tockholm skall tydligen ha 5-6 på kalkometern (vad den nu heter). Då är det medelhårt. |
Citat:
Annars fortsätter vi ju med nästa avsnitt: "Hur fylla Mröffs spolglans?" :p |
Citat:
Nu måste jag bara köpa spolglans och sedan börjar andra lektionen.:D |
Vad i helvete hände med mitt braiga svar? :o :tunga:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson