Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Frågor om antivirus [/mod] (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=214)

Christer 2009-08-28 21:35

Min dator är inte pig, den beter sig som ett svin och går ner i viloläge och trynar hela tiden. Annars visar den bara dynga, vilken sida jag än besöker.

Har den fått något virus? :unsure:

CodeMAN 2009-08-29 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 47820)
Min dator är inte pig, den beter sig som ett svin och går ner i viloläge och trynar hela tiden. Annars visar den bara dynga, vilken sida jag än besöker.

Har den fått något virus? :unsure:

Beskriv gärna vad du menar med "dynga". Öppnas det andra sidor än du själv knappat in?

Om det handlar om en bärbar som går ner i viloläge på egen hand så kan det handla om värmebildning pga mycket damm, särskilt rund öppningen för fläkten. Kolla hur varm din dator blir, och återrapportera.

Ladda ner ett gratis antivirus-program (om du saknar ett antivirus-program), och testa (jag skrev länkarna bredvid namnen så att du kan knappa in dem för hand om du nu inte kan klicka på länkarna :p):

Avira (http://www.softpedia.com/get/Antivirus/AntiVir-Personal-Edition.shtml)
Avast (http://files.avast.com/iavs4pro/setupswe.exe)
AVG (http://free.avg.com)

Christer 2009-08-29 18:42

Jag tror att min dator har fått svininfluensa. Det går nog över. :skamsen:

Pomperipossa 2009-09-05 21:40

Jag har Norman antivirus och AdAware spyware. Kommer min dator leva ett hälsosamt och meningsfullt liv?

CodeMAN 2009-09-05 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Pomperipossa (Inlägg 47976)
Jag har Norman antivirus och AdAware spyware. Kommer min dator leva ett hälsosamt och meningsfullt liv?

Norman verkar ligga i mitten av betyglistorna, vilket innebär att det kan missa vissa virus om programmet inte uppdateras ofta. Men måste man så måste man (vad det nu betyder).

Om du orkar så rekommenderar jag dig att byta till Avira eller Avast.

AdAware är dock ett mycket kompetent program.

Pomperipossa 2009-09-05 21:58

Tackar så mycket. :)

Christer 2009-09-06 16:37

Alkogel är också bra mot virus. :)

Torsten 2009-09-09 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 46831)
Registreringsnycklar för Eset Nod32 Antivirus (tack till Fortune):

http://www.nod321.com/

Tyvärr verkar sidan lagts ned när man precis behöver en ny nyckel. På andra sidor funkar inte någon tyvärr. Rädda Torsten från att behöva hosta upp sexhundra kronor om det går.:(

CodeMAN 2009-09-09 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 48071)
Tyvärr verkar sidan lagts ned när man precis behöver en ny nyckel. På andra sidor funkar inte någon tyvärr. Rädda Torsten från att behöva hosta upp sexhundra kronor om det går.:(

www.nod321.cn :whistle:

Torsten 2009-09-09 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 48073)
www.nod321.cn :whistle:

OK tackar ska prova lite senare.:kaffe:

Fortune 2009-09-09 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 48073)
www.nod321.cn :whistle:

Eller www.nod325.com

Torsten 2009-09-09 15:59

Äh inget funkar numera. Kör på AVG som är gratis men är gratis verkligen att lita på?:unsure:

Fortune 2009-09-09 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 48079)
Äh inget funkar numera. Kör på AVG som är gratis men är gratis verkligen att lita på?:unsure:

Vad märkligt, sonen var in på den länken jag gav för bara ett par timmar sen.

Fortune 2009-09-09 16:18

Jodå den fungerar, den var bara en aning seg.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson