![]() |
Mina grannar hatar mig pg av mina udda arbetstider. En liten skinntorr gubbe vägg i vägg särskilt. Men vad kan dom göra mer än att inte hälsa eller tiga ihjäl en i hissen?:D
|
Jag gillar mina grannar. :blush:
Vi drar fram en gemensam grill på gården på fredagkvällar. Om det inte sitter någon ute på gården som jag kan säga hej till när jag kommer hem så blir jag besviken. När jag fikar händer det att tar min mugg och sätter mig ute på gården, även om inga vuxna är där. Småttingarna är rätt kul att titta på. |
Citat:
Ser till att hissdörren stängs innan de hinner in, trycker aldrig på "Dörr"-knappen. Om jag ser att någon granne också är på väg ut när jag öppnar yttre dörren så går jag in diskret, men låter dörren vara öppen, som om jag har glömt nåt precis på väg ut. Sticker inte grannen iväg så stänger jag dörren lite diskret om någon minut, och väntar. |
Det finns en lite oroväckande slutkläm hos Dr_Quin...
Att vilja ha betalt för sociala kontakter...:hmm: |
Citat:
Jag brukade känna så när jag hade ett serviceyrke förr i världen. Hade man gått omkring och varit trevlig en hel dag på jobbet så orkade man inte vara det gratis när man var ledig på kvällen... |
Jag är som Christer, gömmer mig om jag ser en granne. Undviker dem så gott jag kan... Jag är ingen småpratartyp helt enkelt.
|
Det naturliga läget här är "gömd för grannarna". Det har inträffat att när jag varit till affären och handlat så har en av mina närmaste grannar, bor 150 m bort sagt: Jaså, du bor kvar!
Jag kanske borde göra tvärtom, lurpassa på grannarna och dyka upp när jag ser att de kommer? :unsure: |
Men det finns väl inget krav att småprata med grannar. Tycker det räcker med att man hälsar med en nick.
|
I bostasrättsföreningar ser man det som en plikt att lära känna sina grannar och vara med på diverse "evenemang".
Jag, som dessutom råkade(!) bli styrelsemedlem, blev ihjältjatad av resten av styrelsen med att vara med på "städdagar", "planeringsdagar", "gårdsträffar", osv. Det grillades visserligen korv i anslutning till evenemanget, men orka... Jag undvek alltid de evenemangen... |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson