Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   tandpetarproblemet. (och andra i-landsproblem. /mod) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=421)

Gullan 2008-08-17 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 12637)
Den var fin. :)

Fast den var ju tyvärr trasig.

Hur köper man saker på Tradera? Jag har aldrig gjort det. :skamsen:

Oj då, det såg jag inte. Letade efter cigarrsnoppare och cigar cutter vagina. :D Leta vidare du rätt som det är hittar du nåt som passar. En himla kul present. :yes:

Sven Hedin 2008-08-17 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 12637)
Hur köper man saker på Tradera? Jag har aldrig gjort det.

Du registrerar sig och så lägger du ett bud på det du är intresserad av. Om du vinner auktionen så får du först ett automatiskt mail från Tradera där det står att du har ropat in vad det nu kan vara, och sen så hör säljaren av sig till dig och berättar hur mycket han vill ha totalt inklusive frakt.

Men under tiden som auktionen pågår så får du mail (eller sms ifall du vill) ifall någon bjuder över dig. Du kommer snabbt in i det.

Ulvena 2008-08-17 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 12640)
Du registrerar sig och så lägger du ett bud på det du är intresserad av. Om du vinner auktionen så får du först ett automatiskt mail från Tradera där det står att du har ropat in vad det nu kan vara, och sen så hör säljaren av sig till dig och berättar hur mycket han vill ha totalt inklusive frakt.

Men under tiden som auktionen pågår så får du mail (eller sms ifall du vill) ifall någon bjuder över dig. Du kommer snabbt in i det.

Okej, men namn och adress ser ingen väl? Förutom säljaren då om man vinner?
Är det ett någorlunda säkert ställe att köpa saker på?

Sven Hedin 2008-08-17 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 12641)
Okej, men namn och adress ser ingen väl? Förutom säljaren då om man vinner?
Är det ett någorlunda säkert ställe att köpa saker på?

Nä, du är helt anonym och jag har aldrig blivit lurad. Folk har ju såna där stjärnor efter sina nick som visar hur många omdömen dom har fått, och ett negativt omdöme är det värsta man kan få... Jag var lite orolig en gång när jag hade sålt en grej. :skamsen:

Ulvena 2008-08-17 21:21

Får kanske prova det, den är cigarrsnopparen är lockande men om den inte fungerar så är det inget kul.
Jag får leta lite tror jag.
Tack för hjälpen med hur det fungerar, verkar ju vara ok.

Gullan 2008-08-17 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 12644)
Får kanske prova det, den är cigarrsnopparen är lockande men om den inte fungerar så är det inget kul.
Jag får leta lite tror jag.
Tack för hjälpen med hur det fungerar, verkar ju vara ok.

Det är ett tag fram till jul och om du letar regelbundet så dyker du på nåt rätt som det är. :)

Ulvena 2008-08-17 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 12645)
Det är ett tag fram till jul och om du letar regelbundet så dyker du på nåt rätt som det är. :)

Mmmm, jag ska leta, tror han skulle bli glad för en ekivok cigarrsnoppare faktiskt.

Gullan 2009-05-09 06:51

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 12626)
Jag fick inte tag i någon åsna som klämmer ut en cigg ur arslet heller. :evilmad:

*slumpbump*

Jag vet att man kan köpa såna åsnor i Tunisien. En kompis köpte en sån när hon var där på semester. Iofs en jäkla massa år sedan men ändå. :)

Gullan 2009-05-09 06:53

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 12659)
Mmmm, jag ska leta, tror han skulle bli glad för en ekivok cigarrsnoppare faktiskt.

Har du fortsatt leta? Det är snart jul igen. Ett nytt tips är att kolla med en mycket välsorterad tobaksaffär. Finns ju några kvar av den gamla typen med fina pipor, cigarrer både styckevis och som beställningsvara.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson