Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Mångfotade vänner (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Onödiga insekter (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=414)

Mröff 2008-08-15 21:14

MEN...vad har FLATLUSEN för mening. Eller är den onödig?

Ulvena 2008-08-15 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 11943)
MEN...vad har FLATLUSEN för mening. Eller är den onödig?

Den känner jag inte till, har aldrig haft kontakt med den, har du? :unsure:

Sven Hedin 2008-08-15 21:22

Kanske var den ursprungligen tänkt att få folk att hålla sig i skinnet och inte jumpa omkring hur som helst?

Mröff 2008-08-15 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 11949)
Den känner jag inte till, har aldrig haft kontakt med den, har du? :unsure:

Har ingen personlig erfarenhet av den, men däremot har en bekant haft det. Då skulle det smörjas in med ngt hemskt luktande medel. Han (naturligtvis en sådan) fick ta ledigt från jobbet för det luktade så hemskt.

Så man kan säga att flatlusen är Guds redskap för att människor inte skall knulla runt för mycket?

Torsten 2008-08-15 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 11952)
Kanske var den ursprungligen tänkt att få folk att hålla sig i skinnet och inte jumpa omkring hur som helst?

Inte hjälpte det mig när jag drabbades. Sicket liv det blev på min dåvarande sambo.:skamsen:

Pomperipossa 2008-08-15 23:06

Tvestjärtar -vad gör de för nytta? De ser superäckliga ut och fullkomligen invaderar under sommartid. "Tvestjärtar finns i hela landet utom i Norrland." enligt internet. Parkalompolo, here I come.

Edit: Obs, jag menar insekten, detta är inget försök till bögskämt.

Mröff 2008-08-15 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 11980)
Inte hjälpte det mig när jag drabbades. Sicket liv det blev på min dåvarande sambo.:skamsen:

Men...ursäkta min okunskap.
Hur märker man att man har dem, och går folk omkring med flatlus utan att märka det?

Torsten 2008-08-15 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 11990)
Men...ursäkta min okunskap.
Hur märker man att man har dem, och går folk omkring med flatlus utan att märka det?

Nja att det kliar är ett säkert tecken. Men numera är det väl renrakat som gäller?

Mröff 2008-08-15 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 11992)
Nja att det kliar är ett säkert tecken. Men numera är det väl renrakat som gäller?

Äntligen har jag kommit motivet till det helrakade modet på spåret. Det är för flatlössens skull.....:detektiv:

Torsten 2008-08-15 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 11995)
Äntligen har jag kommit motivet till det helrakade modet på spåret. Det är för flatlössens skull.....:detektiv:

I mitt nästa liv vill jag bli en flatlus. Tänk att bara få en hel mus för sig själv (och sina 10000 kusiner):kaffe:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson