![]() |
Om man vill köpa en gammal citroën, kan man göra den lite miljövänligare? Biodiesel - är det något att ha eller bara en bluff för att bönderna ska ha något att odla?
|
Den blir miljövänlig av sig själv, i o m att du måste putta den.
|
Jag tänker bara köra i nedförsbacke. :tunga:
|
Jag är sedan ett par veckor tillbaka ägare till en miljöbil, därtill en Ford...och till råga på allt så är jag riktigt nöjd med den. Det går utför med mitt bilägande.
Min gamla Volvo ger mig dåligt samvete varje gång jag går förbi den där den står ensam och övergiven på parkeringen... :skamsen: |
Åh Östen, är du ägare till en sådan där sexig flexifuel? :evilgrin39:
Vilken färg? |
Den är av kulören jeansblå. Men jag är inte riktigt övertygad om att det är en riktigt bra bil...jag har fått lämna in den för byte av ett hjullager, att byta själv misslyckades jag med trots att jag försökte en hel eftermiddag...och nu har dessutom AC:n gett upp.
Jag saknar min gamla Volvo :skamsen: |
Apropå ingenting så tro inte på Volvos reklamsnack om att de kör dygnetruntskift för att efterfrågan är så stor. De håller på att bygga upp ett lager av edrive-bilar som är tillverkade före det datum då de inte längre klassas som miljöbil (går på tillverkningsdatum)
|
Jag har en liten utan tak nu. Den räknas inte som miljöbil fast man är mitt i naturen när man är ute och kör. Om oturen är framme kan man faktiskt få en fågelskit mitt i skallen!
|
Jag har sålt min flexifuel och kör numera en Skoda från förra århundradet. Bortsett från rostangrepp och lite mögelskadad inredning är den helt fantastisk charmig och basic, inte ens servostyrning finns, däremot bandspelare.
Dessutom borde den vara rätt miljövänlig också då den bara drar ca 0,6 liter per mil på landsväg om man inte har för tung högerfot. |
Härligt! Jag har kört massvis med Skoda och gillar det jag med. :)
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson