![]() |
Jag skall filma men jag kan inte lova att det blir ikväll. Men det blir innan sommaren är slut i alla fall. Skall försöka involvera en kompis i andinfångandet, han gillar sånt. Det blir roligare då. Och godare:)
I övrigt tänker jag att det kan vara bra med ett par rejäla trädgårdshandskar, om den skulle försöka skita på mig. |
Det rätta måste var en full dykarutrustning, i Slottskogens ankdamm.
Du simmar under ytan och tar dem underifrån. |
Eller kanske dynamit? Tänk att slänga en dynamit i slottskogsdammen, vad mycket gott man skulle få upp då!
Någon som ätit dopping? Nej men skämt åsido, jag tar den med en stor håv. Fast jag tänker att det blir lättare om man är två, med dokumenterandet och så. Men C ställer garanterat upp. Fast å andra sidan var det han som trodde att han fått upp sill när han metade på bryggan i Lundbystrand. Just nu läser jag dock på om hängmörning och styckning, bakterietillväxt och liknande. Det är prio ett nu. Man vill ju inte att anden förfars innan man får sätta tänderna i godbiten. |
Just för att det pratats kött här, så passade jag på att fråga runt lite, när jag handlade i saluhallen igår. En handlarna sa "nja.... javisst är det mörat, men det är sträckmörat (tyckte jag han sa), inte hängmörat.
??? :hmm: |
Citat:
|
Eller... de avlivas med hängning.
:cry: |
Citat:
Hmm...undrar om C är pålitlig, men han kanske kan hålla i kameran.. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Film? Ja spoiler hoppas jag. :( |
Nu har jag läst på ännu mer och det visar sig att unga änder inte behöver hängmöras utan är möra per definition. De skall dessutom tillagas genast, enligt en hr Carl-Emil Hagdahl som i sin bok "Kok-konsten (1872)" skriver:
Citat:
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson