![]() |
Citat:
http://img517.imageshack.us/img517/7687/windows30.gif |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag minns inte hur jag fick 95:an på en cd-skiva, men jag är ganska säker på att jag inte använde 50 disketter för att installera det. På den tiden fanns det ju folk som sålde piratkopierade mjukvaror per post. Man skrev ett brev till postbox, och så fick man en diskette med programlistor tillbaka. Programmen kom oftast på CD, och jag kan ha fått 95:an den vägen. |
Citat:
http://www.belowsurface.se/forum/ima.../icon_pray.gif |
Citat:
Jag har också hållt på med startdisketter i DOS för att få i gång vissa spel och tjäna så mycket minne som möjligt. Jag har för mig att jag i bland gjorde startdisktetter för att spela DOS-spel under Windows 95? Många spel gick att starta från Windows i DOS-läge, men några av spelen krävde att man kom upp i nästan 600 k DOS-minne. Disney hade ett spel som heter Alladin för Dosmiljö som var ruggigt svårt att få igång. |
Citat:
Bara för att uppleva tillfredsställelsen med att betala för mjukvara så köpte jag mitt MSDOS på en butik. 625 riksdolar kostade det... :proud: |
Så här såg iaf kartongen ut och notera 3.5" uppe i hörnet. Syrran hade lånat hem det från sitt jobb och jag var livrädd att någon av dom som jag tyckte då skrämmande många disketterna skulle gå sönder. Men när man kom till "sätt i disk 52" drog man en lättnadens suck. Skaffade även pluspaketet med lite krimskrams som snygga baggrundsbilder och några enklare spel.:kaffe:
http://www.dotjournal.com/files/imag...go.preview.jpg |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson