Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Hata putsa fönster tråden (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1183)

Svimfärdig 2009-03-14 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 40418)
Kan tänka mig det men du KAN ju uppenbarligen, det kan inte min kompis. Hur hon än beter sig så blir det flammig och konstigt. Jag vet inte hur hon beter sig.

Såna saker brukar uppskattas. Framförallt om vederbörande av någon anledning inte klarar av det själv. Och du kan säkert dela upp presenten på ett par dagar så slipper du ta alla fönster samtidigt. *ännu ett gratistips* :D

Blir jättefint! Vill man överkursa kan man ju ta tidningspapper och gnugga bort flammet med, borde ju funka.

Ja och hon har problem med reumatism.
Lätt det blir över flera dagar...eller så tar jag med syster. :D

Fortune 2009-03-14 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40429)
Blir jättefint! Vill man överkursa kan man ju ta tidningspapper och gnugga bort flammet med, borde ju funka.

Ja och hon har problem med reumatism.
Lätt det blir över flera dagar...eller så tar jag med syster. :D

Jag har aldrig testat tidningspapper, jag använder skrapa och det funkar hur bra som helst. Men jag använder aldrig fönsterputs för det tycker jag att det blir flammigt av.


Klart att du inte ska undanhålla din syster den upplevelsen. :D

sås på slipsen 2009-03-14 01:25

I vår kåk är det fanimig bara fönster. Fy satan för att putsa. :tunga:

Svimfärdig 2009-03-14 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 40434)
Jag har aldrig testat tidningspapper, jag använder skrapa och det funkar hur bra som helst. Men jag använder aldrig fönsterputs för det tycker jag att det blir flammigt av.


Klart att du inte ska undanhålla din syster den upplevelsen. :D

Inte jag heller, men jag har minsann sett att man kan! :D Näää varmt vatten och diskmedel blir det här.

Nej jag tycker att vi ska dela på såna stunder hon och jag. Vi har iofs gjort det förr. Blir en trevlig familjestund. :p

Svimfärdig 2009-03-14 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 40437)
I vår kåk är det fanimig bara fönster. Fy satan för att putsa. :tunga:

Du har väl en fru? :whistle:

sås på slipsen 2009-03-14 01:28

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40439)
Du har väl en fru? :whistle:

Mjo. Och hon har ju telefonnumret till fönsterputsaren. :D

Fortune 2009-03-14 01:29

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40438)
Inte jag heller, men jag har minsann sett att man kan! :D Näää varmt vatten och diskmedel blir det här.

Nej jag tycker att vi ska dela på såna stunder hon och jag. Vi har iofs gjort det förr. Blir en trevlig familjestund. :p

Samma här, hett vatten (så hett det går) och diskmedel.

Alla familjesammankomster är trevliga sammankomster.....eller nåt. :D

Fortune 2009-03-14 01:29

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 40437)
I vår kåk är det fanimig bara fönster. Fy satan för att putsa. :tunga:

HAr inte du byggt den där kåken själv? :unsure:

sås på slipsen 2009-03-14 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 40444)
HAr inte du byggt den där kåken själv? :unsure:

Betyder det att jag har livstids fönsterputsningstvång? :scared:

Fortune 2009-03-14 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 40446)
Betyder det att jag har livstids fönsterputsningstvång? :scared:

Japp, har du byggt en massa fönster så får du fanimig skylla dig alldeles ensam. :yes:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson