![]() |
Citat:
|
"Skiter blött i" låter rätt äckligt faktiskt. :cool:
|
Som vanligt har jag inte hängt med ett skit. Jag vill bara kunna tanka och alla andra ska hålla käft, det är det hela. Jag hoppas såklart att killarna får gå och slipper skadestånd på sjuka miljoner. Sen hur man ska lösa detta med upphovsrätt och skit har jag inget svar på. Det verkar som att många köper "sina" filmer, böcker och cd's oavsett. Jag har ingen koll på vem som förlorat vad på vad.
/Leechar och seedar glatt vidare. :cool: |
Det är lite roligt att lyssna faktiskt. TPB-folk pratar om hash-tabeller, SSH-inloggningar, osv. Vore kul att se folks ansikten när Fredrik Neij förklarade hur hash-tabellerna fungerade.
|
Nu har jag inte lyssnat på rättegångarna.
Jag är dock lite intresserad vilka lagrum som åklagaren etc åberopar i frågan, vilka rekvisit de tar upp och vilka prejudicerande domar de går efter. Det är en djungel när det gäller lagar för kommunikaton på internet, speciellt när det rör sig över nationsgränser. Måste nog läsa in mig på frågan...när jag orkar. |
Åklagaren fattar inte att en torrentfil på TPB inte behöver peka mot TPBs tracker... :D
Svartholms beskrivningar känns dessutom rätt tekniska, jag undrar om domstolen har någon teknisk expert som kan verifiera hans uppgifter. Målsägarna har ju missat att kolla vart torrentfilerna pekade mot när det gäller trackers, det hade även polisens tekniker missat. |
Jag fattar inte att Polisen etc inte kan ta in kompetens när det gäller sådana här saker. Så åklagaren inte riskerar att stå med rumpan bar pga ruttna förundersökningar.
Sedan är det den sk "verkshöjden" inom åtminstone den svenska cody right-lagstiftningen. När kan en som delar filer anses ha förmedlat ett verk, när en bit är mellan 512 kb och 2 mb av kanske totalt över 700 mb. |
Citat:
|
Citat:
Lagar om copyright och upphovsrätt?...:p |
:D
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson