Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Jag har länge funderat på... (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1050)

Östen 2009-01-25 19:11

En fenmerca vore inte heller dumt :)

CodeMAN 2009-01-25 19:19

Idag köpte jag tidningen "Klassiker". Kolla vad som är månadens huvudämne:

http://www.klassiker.nu/img/zimg/001KLA0109P-01.jpg


http://www.klassiker.nu/zino.aspx?articleID=11173


Vem vet, jag köper kanske min egen bubbla till slut.. :cool:

Mröff 2009-01-25 19:33

En negativ aspekt med Bubblan är trafiksäkerheten.

Östen 2009-01-25 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 35976)
En negativ aspekt med Bubblan är trafiksäkerheten.

Det gäller väl bara att köra försiktigt, jag tycker att det är väldigt störande med all onödig och fördyrande säkerhetsutrustning som man lastar ner dagens bilar med.

Torsten 2009-01-25 20:03

Jag har faktiskt ägt en bubbla 1500 som första bil en gång. Med Eberspecher och ett spjäll som man ställde om sommar och vinter. Tyvärr glömde syrran det och sedan lät den som ett ånglok. Gissar att den bara gick på två eller tre cylindrar efter det.:mad:

Mröff 2009-01-25 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 35978)
Det gäller väl bara att köra försiktigt, jag tycker att det är väldigt störande med all onödig och fördyrande säkerhetsutrustning som man lastar ner dagens bilar med.

Iofs...med bubblan dör man snabbt och effektivt vid krock. Speciellt i modellernas innan 1968 utan stöd för nacken. Då bröt du nacken och blev mosad säkerligen innan du hann känna någon större smärta.

Ulvena 2009-01-25 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 35978)
Det gäller väl bara att köra försiktigt, jag tycker att det är väldigt störande med all onödig och fördyrande säkerhetsutrustning som man lastar ner dagens bilar med.

Varför är det störande? :unsure:

Jag tycker det är bra att bilarna blir säkrare jag. Känns ju kasst att bli förlamad eller dö, alternativt att ev. passagerare råkar illa ut för att man åker i diket eller krockar bara för att man kör en bil utan bra och modern säkerhetsutrustning.

Sven Hedin 2009-01-25 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 35976)
En negativ aspekt med Bubblan är trafiksäkerheten.

http://img139.imageshack.us/img139/2...addajg5qo1.gif

Ulvena 2009-01-25 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 35991)

Jag älskar den där, min man hävdar att det är jag men det förnekar jag bestämt.
:D

CodeMAN 2009-01-25 23:38

http://www.blocket.se/vi/19316907.htm?ca=11_s


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson