Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Musik (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Nominera bästa sentimentala låten (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1012)

Mröff 2009-01-17 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 35217)
Ja det kunde jag nog ana och visst håller du med om att det var trevligt där.
Men om man vill smutta på en tjusigt drink i sina bästa gåbortskläder kanske inte Mommas eller Stadspuben är rätt ställe att gå till.

På Stadspuben var det inte direkt kotym att klä upp sig. :D

Där hade man man vanliga kläder och spelade biljard/flipper. Iofs funkade nog superkort kjol, strumpbyxor, tajt blus och pumps på tjejer. En period hade de julafton där för de som inte hade någonstans att fira. Då gjorde de käk från Stadshotellet. Verkade trevligt, men jag var aldrig dit, men några bekanta under den tiden brukade åka dit sedan alla gamlingar gått och lagt sig på julafton.

En som jobbade i baren i puben, som förresten först var menad att vara ett garage, berättade en gång att han varit till doktorn på hälsotest. Där hade läkaren sagt att han nog behövde sluta röka. Grejen var att han inte rökte, bara jobbade på puben.:D

Miriam 2009-01-17 00:23

Jag var där ett par julaftonskvällar det var skittrevligt faktiskt.
Själv hade jag nog mest kort kjol svarta strumpor och mormorskänger eller Doc Martens på den tiden.

Stil och klass har jag alltid haft.:D

Men som sagt var du så full att du ramlade hjälpte personalen dig upp och gav dig en öl till.

Mröff 2009-01-17 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 35222)

Men som sagt var du så full att du ramlade hjälpte personalen dig upp och gav dig en öl till.

Haha...det var ett fantastiskt ställe. Träbord/bänkar så det var bara att skövla bort ev. uttappad öl på golvet innan man satte sig själv. Tog någon karl en på rumpan under korta kjolen (ja, sådant kunde jag minsann också sätta på mig) så slängde man bara bort hans hand, så var det nog med det.

Det stod alltid något band som spelade blues på scenen. Annars kunde man stå vid jukeboxen och plåga folk med sin favoritlåt, till någon slängde en därifrån och satte på sin egen favoritlåt...

Sven Hedin 2009-01-17 08:30

Citat:

< Mommas och Stadspuben >
Det verkar som jag har missat nåt va?

Fortune 2009-01-17 09:20

Ett bidrag från mig. Det kan komma fler med lite otur.

Miriam 2009-01-17 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 35225)
Det verkar som jag har missat nåt va?

Vet du att jag tror att du hade trivs alldeles utmärkt på Stadspuben.

Du ser ju vilka förträffliga människor jag och Mröff har blivit av att regelbundet vistas i den miljön.

Sven Hedin 2009-01-17 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 35234)
Du ser ju vilka förträffliga människor jag och Mröff har blivit av att regelbundet vistas i den miljön.

Ja, det var precis så jag tänkte. Jag hade kunnat fråga vad ett par trevliga flickor som ni gjorde på ett sånt där ställe, ifall ni gick dit ofta, och sen en hand på rumpan under korta kjolen och några fylletryckare till Bryan Adams.
Jo då, det hade funkat...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson