![]() |
Citat:
Usch för medierna, förresten. Samma information presenteras fast med nya formuleringar. Man vet absolut ingenting, men de pratar med olika "experter" hela tiden, och skriver en massa spekulationer som inte leder vart. Ingen gissning är i närheten av vad såsen skrev ovan när det gäller att vara konkret. För läskigt? Däremot har de hittat ett "offer" bland alla offren, och dramatiserat det hela med en tvist: "Hon var omtyckt av alla" Sug på den, "Hon var omtyckt"... För att hon var svensk? Och inte de andra 227 pers som inte var svenskar, de var inte omtyckta? Hur kan man lyfta upp en persons liv över de andra offren, bara för att hon är medborgare? |
Citat:
Inte ens radio/radartäckningen är ju komplett. Däremot lutar mina spekulationer kring åskmolnet Bert, och utslagen väderradar. |
enlgt DN eller SvD så räcker en mast max 30 km över uppet vatten (som ulf L skulle sagt), och efter 365 km så.... ja...
Citat:
|
Men tanke på att min mobiltäckning är obefintlig i skogen i Norrbotten, borde den vara värre 11 000 meter upp över Atlanten.
|
typ undertecknads poäng
har du förresten läst martina lowdens ALLT? det var en flygupplevelse i klass med beckett Citat:
|
Höjden av tortyr måste dock för den stackare i planet läste Beckett medan det gick åt pipan...
|
Det skrivs om att det skickades en massa SMS men ingenstans har jag sett några utdrag. Är det bara spekulationer?
|
Det är överhuvudtaget mycket rykten och skit kring den här olyckan.
Man kan alltså inte lita på medier. Sorgligt. |
Citat:
I luften, däremot, kan en mobil ha kommunicerat med flera master, och därför kan det ha dröjt innan ett SMS-meddelande kommit fram, eftersom meddelandet har skickats till flera master. Varför SMSn dröjer när mobilen kommunicerar med flera master har jag ingen aning om. |
Någorlunda vettig förklaring, som dessutom passar ihop med såsens förklaring ovan:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/inget-nodanrop-fran-air-france-planet-1.883806 Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson