![]() |
Nu får vi börja spara pengar och åka på plane spotting i St. Martin. En paraplydrink, solstol och flygscanner på den flygplatsen vore en dröm...:w00t:
Spännande strandaktiviteter, istället för vattenskoter. |
Jag såg en jätteintressant dokumentär om de Havilland idag. :)
|
Jag har startat och landat på St Maarten massor av gånger... :cry:
|
Citat:
|
Citat:
Äh, inget speciellt, en fräsch liten flygplats med mycket cool inflygning - man landar ju bara några meter från stranden och swoshar in över huvudena på de solande, men det syns ju på filmen. Hade en väldigt nära midair precis efter takeoff där vid ett tillfälle. Det var nog inte mer än 30-50 meter emellan. |
|
Det här flygplanet gjorde en farlig överflygning. Över mitt huvud. Vad är det för plan? Jag måste nämligen klaga.
http://i40.tinypic.com/1zdarko.jpg |
OM du kunde haft liiiite mer skärpa så man kunde se hur nödutgångarna var placerade. Då kunde du fått ett mer specifikt svar. :whoco5:
Det kan dock röra sig om en Boeing 737, eller "den flygande bratwursten", pga vingarnas utformning. |
Ingen aning. Jag hade sagt Airbus, men Mröff är nog mycket vassare på det där.
|
När jag tittar närmare på vingarna kan det lika gärna vara en Airbus i 319-321. Har du någon mer specifik avgångstid och plats du utsattes för den farliga överflygningen? Då går det att sondera flygplansflottan för det aktuella flygbolaget, så du kan framföra ett klagomål. Tror dock att det kan vara en Boeing 737.
Här är lite info, med de väsentliga informationerna i fetstil om Airbus. Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson