![]() |
Citat:
Man får gärna tycka att jag ser ut hur som helst men om man medvetet vantolkar bildinnehållet in absurdum blir det bara tröttsamt och tendensiöst. |
Citat:
Kallar du henne fittan när du t.ex. ringer? Tjena Fittan! |
Citat:
|
Jag satte upp en boxningssäck i taket med betongexpanderbultar. Nu är säcken nedtagen men bultarna pekar ju ut ur sina hål som två grå maskar. Hur gör jag för att få ut dem? Måste jag såga av dem och slipa ned?
|
Du har alltså en kraftig uppsättningsanorning i taket till ingen nytta, och nu vill du eliminera den?
Varför inte sätta upp något annat som medför hård belastning istället? Så har du inte satt in expandrarna förgäves. |
Jag tror att ifall du slår upp skruvarna i taket, så att det slutar spänna, så kan du med lite tur kanske lirka ut bultarna genom att vrida och ha dig en stund. Annars så kan du ju säkert knacka in såpass mycket att du kan spackla över hålen med grejorna kvar där inne.
|
Sätt upp något annat upphetsande istället..synd att förstöra en fin krok.
Någon slags sittannordning i gungmodell kanske. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Beräkna krukans volym
Jag ska köpa blomjord...
Jag har en kruka som är 29 cm i diameter, och 25 cm hög. Hur beräknar jag krukans volym? Bottenplattans yta x höjden? Hur beräknar jag bottenplattans yta dårå? :dummajag: |
Citat:
pi * r^2 * höjden :kaffe: |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson