Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Hur ofta byter ni sängkläder? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=782)

Miriam 2009-02-12 21:22

Du är både listig och stark som far bort och kladdar ner och slipper byta själv.
Så hade jag också gjort om jag kunnat och gjorde på den tiden jag kunde.

Christer 2009-02-12 22:03

Jag bytte sängkläder igår. :cool:

Christer 2009-10-11 20:27

*Bumpelibump*

Nu har jag ju inte rapporterat på länge, men det börjar ju bli dags för ett byte igen.

Mröff 2009-10-11 20:44

Intressant....du byter sängkläder var åttonde månad.

Fräscht!

Christer 2009-10-11 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 48848)
Intressant....du byter sängkläder var åttonde månad.

Fräscht!

Jaaa, men jag byter i allafall i bland. Själv har du inte rapporterat ett enda sängklädesbyte i tråden. Huvvaligen. :no:

Mröff 2009-10-11 23:10

:skamsen:

Christer 2009-10-11 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 48856)
:skamsen:

:D

Framtiden 2009-10-12 12:09

Mycket sällan brukar dock sticka ut grejerna genom fönstret och vädra de lite ibland.

sås på slipsen 2009-10-12 12:48

Byta sängkläder? Så här till vintern?

Löjligt. Det är ju nu kvalsterpopulationen bidrar till varmhållningen. :rolleyes:

Fortune 2009-10-12 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 48861)
Byta sängkläder? Så här till vintern?

Löjligt. Det är ju nu kvalsterpopulationen bidrar till varmhållningen. :rolleyes:

Vadå vinter? Vilken del av jorden befinner du dig på? Här har det då varit så jäkla varmt inatt så jag fick kliva upp och ställa fönstret på vid gavel för att få sova lite. Så ja, jag har bytt idag. Sängkläder alltså. :D

sås på slipsen 2009-10-12 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 48862)
Vadå vinter? Vilken del av jorden befinner du dig på? Här har det då varit så jäkla varmt inatt så jag fick kliva upp och ställa fönstret på vid gavel för att få sova lite. Så ja, jag har bytt idag. Sängkläder alltså. :D

Klimakteriet har bara en årstid, kära du - helvetisk sommar. :p

Fortune 2009-10-12 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 48863)
Klimakteriet har bara en årstid, kära du - helvetisk sommar. :p

I wish! Då hade jag ju iaf haft något att skylla på men tyvärr inte. :kaffe:

dr fotpall 2009-10-12 21:43

när
 
när de talar (eller demonstrerar) byter jag. samma sak om de inte ligger still, eller förmår att böja tyska verb. bytes!

sås på slipsen 2009-10-13 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 48864)
I wish! Då hade jag ju iaf haft något att skylla på men tyvärr inte. :kaffe:

Ähääpp. :D

Mröff 2009-10-19 19:43

Jag bytte sängkläder igår.
Kommer inte ihåg hur länge jag haft de gamla.

Däremot kan jag meddela att jag nu har vita sängkläder som jag brutit av fint med ett rött kuddfodral mitt bland de vita.

Jag passade också på att dammsuga bäddmadrassen, för det har jag lärt mig av bakterietanten i tv-programmet Rent hus.

Svimfärdig 2009-10-22 03:37

Märkt att mina sängkläder byter sig själva... Slitna och svettiga hasar dom sig ut ur sängen och sovrummet. In kommer ett set, nya och fräscha. Dom hälsar lite lojt på varann vid dörrposten där dom möts... Nu senast slingrade sig lakanen lite om varann, något på gång där tror jag. :unsure:

Christer 2009-12-01 00:23

Nya sängkläder har applicerats i sängen ikväll. :yes:

Christer 2010-01-10 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 49690)
Nya sängkläder har applicerats i sängen ikväll. :yes:

Något säger mig att jag inte har uppdaterat detta slaviskt, för det var ju inte en månad sedan sist. Tror jag. :skamsen:

Mröff 2010-01-11 12:59

Jag tror att du är en sunkig en, Christer. DU byter säkert inte sängkläder innan de vita lakanen blir gulaktiga...:peka:

Christer 2010-01-12 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 50546)
Jag tror att du är en sunkig en, Christer. DU byter säkert inte sängkläder innan de vita lakanen blir gulaktiga...:peka:

Det gör jag visst! :tunga:

Gullan 2010-01-16 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 48922)
Jag bytte sängkläder igår.
Kommer inte ihåg hur länge jag haft de gamla.

Däremot kan jag meddela att jag nu har vita sängkläder som jag brutit av fint med ett rött kuddfodral mitt bland de vita.

Jag passade också på att dammsuga bäddmadrassen, för det har jag lärt mig av bakterietanten i tv-programmet Rent hus.

Man kan ta ut madrasser och kuddar och låta dem vara utomhus i sträng kyla (lämpligt tips nu när det inte lägre är -20...) för att döda alla kvalster.

sås på slipsen 2010-01-26 12:58

Jag kissade i sängen förra veckan, och det gula har nästan helt försvunnit nu.
Skitbra! Jag har trott att man måste tvätta bort sånt där? :unsure:

Christer 2010-02-01 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 50695)
Jag kissade i sängen förra veckan, och det gula har nästan helt försvunnit nu.
Skitbra! Jag har trott att man måste tvätta bort sånt där? :unsure:

Nej nej nej, man nöter bort det. :)

sås på slipsen 2010-02-02 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50775)
Nej nej nej, man nöter bort det. :)

Det går bättre på sommaren. Då är man lite brunbränd och får bra hjälp av hudavlagringarna. :thumbup:

CodeMAN 2010-02-02 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 49690)
Nya sängkläder har applicerats i sängen ikväll. :yes:

Jobbar du på en myndighet eller? "Applicerats"... Hhh..

Det heter "implementera" eller "produktionssätta", dvs. "nya sängkläder har implementerats ikväll"... :tunga:


Jag produktionssatt nya sängkläder för en vecka sen... :proud:

Gullan 2010-02-07 21:05

Huuuuuuuu! Så äckliga ni är. Byt sängkläder vare sig ni tror det behövs eller inte, åtminstone varannan vecka om ni använder sovkläder. Oftare annars.

Christer 2010-02-07 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 50837)
Huuuuuuuu! Så äckliga ni är. Byt sängkläder vare sig ni tror det behövs eller inte, åtminstone varannan vecka om ni använder sovkläder. Oftare annars.

Filåt då. Jag är visst jätteäcklig. :skamsen:

sås på slipsen 2010-02-09 09:33

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50843)
Filåt då. Jag är visst jätteäcklig. :skamsen:

Vill du ha sällskap? :evilgrin39:
Ska vi "umgås" ? :evilgrin39:







:evilgrin39:

Christer 2010-02-09 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 50850)
Vill du ha sällskap? :evilgrin39:
Ska vi "umgås" ? :evilgrin39:







:evilgrin39:

Jag tycker att det skulle kännas ännu äckligare.... :no:

sås på slipsen 2010-02-09 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50852)
Jag tycker att det skulle kännas ännu äckligare.... :no:


Pfft. Så jävla 2003...:tunga:

Christer 2010-02-11 23:38

Jag har bytt igen! :yes:

Östen 2010-02-12 14:39

Jag spillde säd på lakanet häromdan så det är nog snart dags att byta :)

Christer 2010-02-12 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 50863)
Jag spillde säd på lakanet häromdan så det är nog snart dags att byta :)

Vi pratar inte om spannmål då, va? Det känns lite sådär med mat i sängen, nämligen. :whistle:

Christer 2010-02-21 22:32

Nya sängkläder, dagen till ära! :)

Mröff 2011-06-08 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 24542)
Bara med varandra.

Nu får du fan snart lämna tillbaka sängkläderna...nytvättade...:mad:

Kickan 2011-06-09 20:01

"Stör inte den kvalster som sover"

Sängkläder skall man alltså byta så sällan som möjligt.:proud:

Gullan 2011-07-28 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50931)
Nya sängkläder, dagen till ära! :)

Vad var det som var så ärofullt?

Gullan 2011-08-03 08:28

Gawd!!! Gammelkatten föredrar att sova i min säng vilket medför att jag har hela sängen full av katthår. Finns ju folk till allt... undrar vad katthåriga lakan betingar i fetischsvängen?

Christer 2011-08-09 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 51661)
Vad var det som var så ärofullt?

Det minns jag inte nu, men nåt var det väl.... Kanske det var Kanelbullens dag eller så. :unsure:

Mröff 2011-08-09 13:57

Christer har blivit påsatt...:peka:

Jag har bytt sängkläder, för jag lyckades lägga mig i sängen med färg i håret.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson