Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Brukar du gömma dig för dina grannar? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=454)

Svimfärdig 2009-12-01 02:12

Jag stannar hemma 2 veckor, då har dom glömt mig. Sen strosar jag glatt ut och igonerar alla. :D Ifall dom börjar blega igenkännande tar jag "vara hemma 2 veckor"-race igen och så löser DET sig.

Gunnar Brogren 2009-12-01 15:44

Jag gömmer mig alltid för mina grannar. Fan vet vad de håller på med, så det finns ingen som helst anledning att träffa dem.

Mröff 2009-12-01 15:54

Idag har jag pratat med en granne som stod och rökte i fönstret.
Röda LM.

Vet inte vad jag tycker om saken, är mest förvirrad.

Gunnar Brogren 2009-12-01 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 49705)
Idag har jag pratat med en granne som stod och rökte i fönstret.
Röda LM.

Vet inte vad jag tycker om saken, är mest förvirrad.

Personen ifråga borde skärpa sig och införskaffa Multifilter. Hur fan kan folk röka röda LM? Gitanes går också bra!

Torsten 2009-12-02 05:27

Vi har fått en neger i huset. En riktig bjässe på ca 2.10. Ingen jag vill bråka med i tvättstugan direkt. :(

Mröff 2009-12-02 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Gunnar Brogren (Inlägg 49714)
Personen ifråga borde skärpa sig och införskaffa Multifilter. Hur fan kan folk röka röda LM? Gitanes går också bra!

Fler och fler av mina bekanta har gått över till märken som LM, Corner etc sedan priset på cigg höjdes.
Det är oroande för den kulturella modaliteten i samhället.

Själv snusar jag bara kvalitetsnus från Skruf.

Gunnar Brogren 2009-12-02 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 49742)
Fler och fler av mina bekanta har gått över till märken som LM, Corner etc sedan priset på cigg höjdes.
Det är oroande för den kulturella modaliteten i samhället.

Själv snusar jag bara kvalitetsnus från Skruf.

Är själv omåttligt förtjust i Ljunglöfs Ettan (baksnus). Men LM, Corner och annat är horribla ting, tänk bara på fantastiska märken som Pall Mall, Winston och Chesterfield. Men LM, det är som att röka Right mentol, hemfixade med hylsmaskin (styggelse!) Om man nu ska envisas med att göra egna cigaretter bör man faktiskt lära sig att rulla för hand och givetvis utan filter. Men det är inte så konstigt att allting bara går utför och försämras, ingenting är som det ska längre. Rökförbudet på krogen ska snart sekunderas av rökförbud överhuvudtaget. Bara för att något jävla miffo börjar hosta lite. Det hade inte gått för sig på Lennart Hylands tid. TV-programmen är sämre nu än då, jämför bara Familjen Macahan med Paradise Hotel. James Arness som Zebulon Macahan mot något stolpskott till snickare som inte kan skriva sitt namn. På Macdonalds kan man inte längre få sina hamburgare inpackade i polystyren utan i jävla återvunnet skithuspapper från Mona Sahlins hushåll. Bilarna har bara blivit sämre sedan Volvo införde Lambda-sond och nu ska Saab säljas till någon kinesisk tillverkare av pennvässare. Ingenting är som det ska. Tacka vet jag Lennart Geijer och Nils Quensel. Det var ordning och reda och inga emo-ytlighetsapostlar. Jag vet inte om jag hamnade i affekt nu, eller vad det hela handlade om från början?

Mröff 2009-12-02 14:53

Precis!...vad hände?

En skrämmande tendens är dock att utrikes märken börjar invadera vår nationella snusmarknaden. Nu senast såg jag att Lucky Strike börjat tillverka snus. Den amerikanska kulturimperialismen invaderar även detta, tidigare exklusiva, svenska område.

OK...de är fränt som cigg, men som snus?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson