![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu behöver jag stöd i den händiga tillvaron.
Skall fixa om lite hyllor och krokar i badrummet. De är fastskruvade i fogen mellan kakel. Antar att det blir ett hål när jag tar bort skruvarna. Vad skall jag göra för att inte få in fukt? Silikon? Eller? Plan ett är dock att försöka hitta krokar med samma mellanrum som de befintliga. |
Citat:
|
Citat:
Behöver inte direkt flera liter silikon...eller kanske om några år iofs..:unsure: |
Nu har jag kladdat med silikonet.
Det kom på händerna, och var väldigt svårt att få bort. Vad skall man använda? Nagellacksborttagning verkade funkar hyfsat men inte helt tillfredställande. T-Röd funkade inte alls. En annan fundering jag har är om silikonet, som hamnade på mina händer, har sugits upp av huden och nu vandrar omkring i min kropp och skapar bölder. :unsure: |
Alldeles riktigt, silikonet tas snabbt upp genom huden och kommer nu att orsaka dig variga och missprydande bölder. Men om du hade haft en dunk med Siliconentferner så hade det förmodligen aldrig hänt.
|
Citat:
|
Citat:
|
mjae det är inte hela sanningen. när silikon blir skitigt å en har rullat till små kulor mellan fingrarna så ser det ut som snorkusar - m.a.o kan en redig karl med klen snorproduktion få hjälp.
Kan man inte dra ut fingret med en rejäl kråka från kranen så är en ingen redig karl. Hur skall en annars ragga å få lägga vantarna på ovan nämnda spänstiga fjortiskuddar? |
Jag är inte nöjd med sprutfunktionen i silikontuben. Den gick så trögt.
Vad gör man med silikonet som fastnar där inne?:unsure: |
Citat:
|
En lagom stor gips- eller träskruv är ändå bättre. Då kan man skruva ner den en bit när man är färdig, och sen när det är dags igen så drar man med en bestämd rörelse med sig det torkade upp.
|
Borr Borr...nu är det färdigt..:proud:
|
Hur gjorde du? Borrade du i fogen eller i plattan? Vad hade du för maskin? Plugg? Som du hör så hopar sig frågorna...
|
Idag har Selma varit händig ska ni veta. På husvagnen satt en list nertill lite löst då ett par nitar lossnat. Detta har irriterat mig en längre tid så....
Utrustad med skruvdragare, skruv, borr, silikon och en blyslägga :o gick jag glad i hågen ut och satte igång. Jag började med att pilla loss listen lite mer så jag kom åt att få bort grus och annat som hamnat innanför. Sen förborrade jag små hål med jämna mellanrum. Drog en sträng silikon mellan själva husvagnen och listen och bankade dit den ordentligt med släggan och satte i skruvarna. Sedan avslutade jag hela projektet med att drag ännu en sträng sikikon precis i kanten på listen och saken var klar. :proud: |
Åh så händigt! Speciellt blysläggan och dess hantering måste ha impat stort på förbipasserande. :)
Själv så har jag tillverkat en bit ny bränsleledning till bilen. Det var iofs igår, men jag nyttjade det som fanns hemma och den här gången så föll valet på ställningen till en utrangerad babysitter. Den var gjord av nästan två meter skitfint galvat rör så nu har jag en stilig och lite grövre blank bensinledning innanför ena tröskeln. |
Blysläggan är min favorit. Speciellt den lilla på 2,5 kg som min far specialtillverkat åt mig :)
Men du var ju händigast som vanligt, jag är djupt impad av dig svenne :heart: |
Äsch, det var ju bara ett fuskjobb med en massa slangklämmor.
Din släggsamling (?) är säkert mycket mer överväldigande. ;) |
Häromdan satte jag upp en gardinstång. Hur många poäng får jag får det va?
Jag skruvade bort dom andra, vad heter det? ...grejerna och satte på dom nya...grejerna. Sen satte jag på stången. Använde stjärnmejseln. |
Det där är ju riktigt karlgöra. :o Stjärnskruv eller?
|
Egentligen passar jag inte alls in i den här tråden eftersom jag är mycket ohändig och brukar försöka få Ulven att göra allt sånt där, ibland lyckas han men oftast slutar det hela med att vi får ringa in folk som har som arbete att vara händiga. :rolleyes:
|
Citat:
Jag är mycket imponerad av mig själv. |
Du är fan helt grym!
Nu väntar vi bara på Mroeff som skall berätta om sin håltagning. :feedme: |
Citat:
Jag kan faktiskt inte namnen på ett enda verktyg jag använder, och ibland sitter inte sakerna riktigt fasta, men de håller tills jag flyttar ut iaf... :yes: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag snodde det faktiskt det där med karlgörat och gardinerna ifrån Greger i Nile City... :skamsen:
|
Citat:
|
Men jag erkänner ju åtminstone.... Och gardinstänger är harcore-meck, det vet ju alla som har försökt få upp dom i en sönderborrad gips eller putsvägg. :yes:
|
Citat:
|
Jag satte grejerna rätt i fönsterkarmen.:tihihi:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sedan slog jag med våld i en (hmm tappade namnet)...en platsplopp. Den blev lite bynglig längst ut. Sedan åkte skruven in i plastploppen genom den nya hängaren för handdukar. Efter det körde jag silikon runt hela skiten. Pillrade ut det slätt med ett finger, som blev kladdigt. Nu skall silikonet torka. Frågor? |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson