Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Övrigt (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Bisarra saker att tjäna pengar på (delad tråd) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=246)

elbastardo 2008-10-03 15:27

Citat:

...Carolina tycker det är häftigt när saker och ting som ändå är naturliga fungerar.
- Som ägg i håret, det funkar verkligen. För sperman betalade jag 1000 kronor och det var det värt....
:notworthy::jackoff:

vafan i helvete... 1000 spänn för en spann? Carolina for president!

skumrask 2008-10-03 15:30

Jag anar en affärsidé...

Mröff 2008-11-20 10:38

Jag har nu kommit fram hur jag skall tjäna pengar. Naturligtvis är bajs en förutsättning för framgången.

Inom en snar framtid kommer jag att börja skriva en barnbok med titeln "Bajsmunnen". Den handlar om min egen hund, och hans lilla svarta mun som ser ut som en smal bajskorv och också gillar att lukta i rumpor. Däremot skall boken gå ut på att lära barn lite hur hundarnas värld ser ut.

Rikliga illustrationer kommer finnas i boken, och sedan kommer barn/dagis kunna hyra in mig och bajsmunnen (live) för sagostunder.

Vad tror ni om projektet?

CodeMAN 2008-11-20 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 29893)
Vad tror ni om projektet?

Enbart bajs kommer inte att räcka långt, du behöver blanda in andra böjelser.

Skriv emellanåt att han alltid är naken, inte ens någon badrock, och tycker om att gå omkring naken. han går t o m ut naken, och han är naken när han bajsar. Han står t ex utanför Konsum, helt naken, och tittar på tjejer.

Mröff 2008-11-20 10:44

Bajsmunnen har ju alltid kläderna på....:rant:

Det är i sig lite snuskigt.

CodeMAN 2008-11-20 10:56

Däremot kan man sälja hans bajskorvar.

Ponera att jag torkar Diesels (en katt) bajskorvar, gör pulver av dem, och sedan säljer "preparaten" som "örter mot impotens". Det är egentligen knark som säljer mest, men jag vill inte tas för en langare, så jag skippar idén.

Det andra alternativet är sälja själva sanden som Diesel bajsar i, som tvättmedel för "onda" kläder. :)

Gullan 2009-05-10 17:55

Ibland *slumpbumpas* det fram trådar som inte alls passar mig och då funderar jag på om jag ska skriva eller inte? Vad säger panelen? Och vad ska man skriva om trådtopic inte passar?

Torsten 2009-05-10 18:07

Det här måste nog hm räknas som ett lite udda sätt att försörja sig. En 270kg tjockis mosar män för 300dollar i timmen.:whoco5:
http://expressen.tv/Galna%2Bklipp/1....man-for-pengar

Ulvena 2009-05-10 18:12

Min man tycker jag ska bli telefonförsäljare, det är i mitt tycke ett bisarrt sätt att "tjäna" pengar?! :unsure:

Torsten 2009-05-10 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 43879)
Min man tycker jag ska bli telefonförsäljare, det är i mitt tycke ett bisarrt sätt att "tjäna" pengar?! :unsure:

Ja att kränga telefoner är nog lukrativt. Eller menar du en sådan där påstridig typ som alltid lyckas ringa just när man trött efter jobbet sitter och äter?:kaffe:

Gullan 2009-05-10 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 43879)

Vad tycker han att du ska sälja? Och hur bra tjänar man egenligen på telefonförsäljning?

Ulvena 2009-05-10 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 43882)
Vad tycker han att du ska sälja? Och hur bra tjänar man egenligen på telefonförsäljning?

Vad som hest tror jag, bara jag tjänar pengar. :unsure:

CodeMAN 2009-05-10 20:23

Jag, som är så intresserad av att flytta till Spanien - helst till Barcelona, fick ta reda på att det var hos callcenters där nere man fick jobb lättast. (Ja, man jobbar mot svenska marknaden).

IT-jobb är tyvärr svårare utan språkkunskaper, men vettefan om jag ändå ska försöka med ett sånt jobb, bara för att kunna flytta ner. Att jobba med en massa tonåringar låter dock inte lockande.

Miriam 2009-05-10 21:35

Jag har jobbat med TM (telemarketing).
Jag hade en grundlön som var helt okej sen hade man bonus utifrån det.
Där jag jobbade hade vi Telia som största kund då handlade det om mobiler fast telefoni och internet.

Fast jag jobbade mest åt SPP och sålde pensionsförsäkringar.

Det du ska kolla upp är att det finns en fast hyfsad grundlön och att du själv tycker att du kränger okej produkter.
Jag ahde aldrig klarat av att sälja trosor eller kallingar.

Codeman

Jag känner några stycken som är i Spanien och jobbar som säljare åt Tele2.
Dom trivs skitbra.
Jag hade stuckit direkt om jag inte haft barn.
Ett skitjobb i Spanien är fan så mycket bättre än ett skitjobb här hemma.

CodeMAN 2009-05-10 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 43892)
Codeman

Jag känner några stycken som är i Spanien och jobbar som säljare åt Tele2.
Dom trivs skitbra.
Jag hade stuckit direkt om jag inte haft barn.
Ett skitjobb i Spanien är fan så mycket bättre än ett skitjobb här hemma.

Jo, det är helt sant. Ska kanske börja planera en flytt så småningom, kommer nog inte klara av många höstdepressioner till.

Svimfärdig 2009-05-10 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 43884)
Jag, som är så intresserad av att flytta till Spanien - helst till Barcelona, fick ta reda på att det var hos callcenters där nere man fick jobb lättast. (Ja, man jobbar mot svenska marknaden).

IT-jobb är tyvärr svårare utan språkkunskaper, men vettefan om jag ändå ska försöka med ett sånt jobb, bara för att kunna flytta ner. Att jobba med en massa tonåringar låter dock inte lockande.

Mmm mitt företag jag jobbade åt förr hade supporttjänster där. Det var några som åkte och såvitt jag vet så trivdes som bra. Hade jag inte varit så jävla feg och saknat min familj i Svedala så hade jag hoppat på det tåget med när det gick. (Det här är några år sen det var aktuellt.)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson