![]() |
Citat:
Tänker han att komma till någon forumträff? :cool: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
(men jag kommer att säga, vad var det jag sa, när du är besudlad av allehanda dritt :cool: ) |
Citat:
I know these things. Men visst, det gäller att ha en bra skydd all round (man får inte glömma en bra brandvägg) och ha liiiiiiiiite koll på vad man öppnar och tankar osv. En klant får in skit vad fan dom än kör, så är det. Det säger kanske inte så mycket men jag har tackat nej till ett jobb på Tele2's Abuse-avd en gång i tiden. |
Citat:
|
Citat:
Men eftersom det är gratis och Dagge rekommenderar (med fog för det) så tycker jag helt klart att det kan promotas för Avira. http://www.free-av.com/ Tips på bra skydd är det ingen som lider av. Nu kan du och jag bordlägga frågan och dricka lite kaffe istället. :kaffe: |
Jag höll på att skriva ett långt inlägg om varför det är svårt att jämföra antivirus-program utan att använda dem, men min webbläsare kraschade, och inlägget, naturligtvis, försvann.
Så ni får nöja er med ett kort svar: Det är väldigt svårt att jämföra antivirus-program utan att använda dem, och det finns många anledningar till det (det var dem jag höll på att beskriva). Har man inte fått virus i flera år trots suspekta aktiviteter på internet (dvs. klickat på allt möjligt som man har hittat) så kan man fortsätta använda samma program. |
Nu kommer ni flabba läppen av er för att jag frågar det här men skitsamma. Hur fan får man tillbaka den där "liten" längst upp där man ser alla andra flikar man öppnat samt där man skriver i adresserna :skamsen:
Jag råkade i min iver att skriva trycka på nåt (typ ctrl, alt eller nåt annat) och sidan liksom gjorde om sig :( |
Citat:
|
Wow IT`S A MIRACLE :notworthy:
Nu är jag kär i såsen...... bara så ni vet :tjurig: |
Fråga till Cody
Hade inte tålamod att vänta utan slog till påen Asus 1000H. Helt underbar att använda men saknar ett antivirusprogram. Vet du något gratisprogram till XP som inte är så resurskrävande? Datorn saknar ju tyvärr en CD spelare.
|
|
|
Citat:
|
Tycker avast fungerar väldigt smidigt, drar inte alls så mycket minne som AVG och uppdateringarna sker smärtfritt.
|
Jag sammanfogade två trådar som handlade om anti-virus, och ändrade rubriken lite. /C.
|
Citat:
Vågar ni, så, visst. |
Det blev AVG. Har läst att det vunnit många tester.
|
Citat:
|
Har en Nod32 med över 1000 dagar. Någon som vill ha?
Jag inst. den på en Vistaburk i går och fix och allt funkade bajsbra. |
Nu har jag installerat Avira. Datanerdsen är så putslustiga, när programmet scannar disken heter det att "Luke Filewalker" är igång. :rolleyes:
|
Här är en sida som jämför de olika anti-virusprogrammen:
http://www.av-comparatives.org/index...paratives.html - "On Demand" (egeninititerad virussökning): http://www.av-comparatives.org/seite...se_2008_08.php - "Proactive" (sökning för att förhindra infektering): http://www.av-comparatives.org/seite...se_2008_11.php Procentsatserna visar hur effektiva programmen var med att stoppa eller hitta virus. |
Jag har virus!!!!
Spoiler:
|
Citat:
|
Mitt Nod 32 går ut om 2v
Visserligen är det lagligt köpt men nu har dom höjt till över 600kr för en originallicens vilket för mig är lite väl dyrt. Så om det är möjligt var hittar man bäst ett användarnamn och ett lösenord som fungerar? Gissar att dom som ev läggs ut på dom stora torrentsajterna i regel är odugliga att aktivera med eller? Funderar även på gratisversionen av AVG men är den verkligen tillförlitlig?:unsure:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Är Nod32 bättre än Avira?
Jag har nämligen Avira och den fungerar utmärkt, gratis är den också. |
Citat:
edit: Jag frågade Dagge om Nod32 och hans omedelbara kommentar var att det inte är gratis och när jag tänker på det så sa ju Fortune att hon aktiverar det varje vecka. Verkar krångligt. |
Citat:
Jag är nöjd.:) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dagge hittade lite tester av antivirusprogram. Där framgår (tydligen) klart och tydligt att Avira (gratis) definitivt håller måttet i förhållande till kommersiella alternativ.
http://www.freewaregenius.com/2009/0...-a-comparison/ http://www.sunbelt-software.com/ihs/...2008m3b_US.htm http://virusinfo.info/index.php?page=testseng http://www.sunbelt-software.com/ihs/...2008m3b_US.xls |
Citat:
Det finns en del how-tos på internet om hur man "avaktiverar" popuperna, Avira lyckades att kringgå dem varje gång. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson