Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Foliehatten (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Är jag ensam i hela världen? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1378)

Sven Hedin 2010-01-12 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av Christer
Nääe, vet ni, Nynäshamn är ett rätt poänglöst ställe. Jag har varit där ett flertal gånger; företrädesvis å tjänstens vägnar, men även för att konsumera alkohol. Jag har faktiskt sovit i tält där tillsammans med en klasskompis från Obsklassen

Såpass?

Mröff 2010-01-12 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50552)
Det ligger ett par trafikstörda lägenheter på Nynäshamnsvägen som jag är lite småsugen på. Jag har bara fått dem beskrivna för mig lite så där allmänt i förbigående, men mycket talar för att det är min typ av boende. Men Nynäshamn och Nynäshamnsvägen kanske inte alls är samma sak? Ungefär som Mölndalsvägen och Mölndal.

Ja, nynäshamnsvägen börjat vid gullmarsplan. där i krokarna finns det rejält trafikstörda lägenheter. Man riktigt känner hur avgaserna, sotpartiklarna och bullret vräker sig in i husen när man åker förbi.

Sven Hedin 2010-01-12 11:37

Skitfräckt!

Christer 2010-01-12 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50572)
Såpass?

Yes, det är faktiskt sant. :yes:

Mröff 2010-01-13 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50580)
Yes, det är faktiskt sant. :yes:

Levererade du varor till Coop Forum?

Torsten 2010-01-13 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 50576)
Ja, nynäshamnsvägen börjat vid gullmarsplan. där i krokarna finns det rejält trafikstörda lägenheter. Man riktigt känner hur avgaserna, sotpartiklarna och bullret vräker sig in i husen när man åker förbi.

Bodde ett tag i Hökarängen med Örbyleden på ena sidan och Nynäsvägen på den andra. Skulle inte ens önska min värsta ovän ett sånt läge. :( Fast när jag tänker efter vore det nog rätt åt honom. :tihihi:

Christer 2010-01-13 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 50581)
Levererade du varor till Coop Forum?

Tvärtom, kära du. :)

Christer 2010-01-13 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 50582)
Bodde ett tag i Hökarängen med Örbyleden på ena sidan och Nynäsvägen på den andra. Skulle inte ens önska min värsta ovän ett sånt läge. :( Fast när jag tänker efter vore det nog rätt åt honom. :tihihi:

Ääh, nu överdriver du. Veckodagsområdet är ganska trevligt. Bakom bullervallen glömmer man lätt bort att man bor bredvid en motorväg. :)

Dr_Quin 2010-01-13 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50570)
Nääe, vet ni, Nynäshamn är ett rätt poänglöst ställe. Jag har varit där ett flertal gånger; företrädesvis å tjänstens vägnar, men även för att konsumera alkohol. Jag har faktiskt sovit i tält där tillsammans med en klasskompis från Obsklassen. :)

Hmmm var det i stora gröna tält då??

Christer 2010-01-13 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av Dr_Quin (Inlägg 50589)
Hmmm var det i stora gröna tält då??

:whistle:

Torsten 2010-01-14 06:32

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50587)
Ääh, nu överdriver du. Veckodagsområdet är ganska trevligt. Bakom bullervallen glömmer man lätt bort att man bor bredvid en motorväg. :)

Ah du känner till området? Nu fanns det vad jag minns inte något bullerplank längst ned på Måndagsvägen när jag bodde där. :kaffe:

Christer 2010-01-14 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 50591)
Ah du känner till området? Nu fanns det vad jag minns inte något bullerplank längst ned på Måndagsvägen när jag bodde där. :kaffe:

Det är ju mina gamla hoods! :)

Näe, det är ju sant. Längst västerut är det nog ingen höjdare att bo. Jag hade en kompis på Lördagsvägen, strax intill Måndagsvägen, och där upplevde jag det inte som så där enormt bullrigt.

Christer 2010-02-21 22:49

Nu är jag jävligt ensam här. Fy fasen vad tråkigt. :)

Christer 2010-02-22 21:38

Fortfarande ensam.... :hiya:

CodeMAN 2010-02-23 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50934)
Fortfarande ensam.... :hiya:

Du borde ha förstått vid det här läge att forumet enbart består av smurfar du har reggat, och att du egentligen pratar med dig själv.

Så sluta smurfa, börja trolla!

Christer 2010-02-23 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 50936)
Du borde ha förstått vid det här läge att forumet enbart består av smurfar du har reggat, och att du egentligen pratar med dig själv.

Så sluta smurfa, börja trolla!

Eftersom jag har en hög IT-säkerhetsnivå i mitt användande så kör jag med 24-ställiga slumpgenererade lösenord med stora och små bokstäver, siffror och specialtecken. Givetvis olika för för varje av mina 13 användarkonton för att förhindra missbruk. Så det börjar bli lite jobbigt. :rolleyes:

Ulvena 2010-02-23 11:27

Ja, det är väldigt tomt och lite aktivitet nuförtiden. :(

Var är alla?

Christer 2010-02-23 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 50938)
Ja, det är väldigt tomt och lite aktivitet nuförtiden. :(

Var är alla?

Jag tycker att det är fullkomligt bedrövligt att alla har skaffat sig riktiga liv. Jag menar, vem vill byta det här mot verkligheten? Jag var ute i Stockholmstrafiken igår, och jag är helt förvissad om att internet är att föredra.

Jag funderar i min desperation på att bjuda hit Putte6 så att det blir lite liv. :unsure:

Sven Hedin 2010-02-23 18:58

Jag tror du kan göra det hörru... Putte har nyligen gått över till att bara visa miniatyrer och sen sker övrig korrespondens via PM. En mycket trist utveckling.

Christer 2010-02-23 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50950)
Jag tror du kan göra det hörru... Putte har nyligen gått över till att bara visa miniatyrer och sen sker övrig korrespondens via PM. En mycket trist utveckling.

Det skulle ju kunna bli en trevlig present till CodeMAN. Undrar om man kan be Putte6 att slå in sig med ett rött snöre.....:rolleyes:

Ulvena 2010-02-23 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50941)
Jag tycker att det är fullkomligt bedrövligt att alla har skaffat sig riktiga liv. Jag menar, vem vill byta det här mot verkligheten? Jag var ute i Stockholmstrafiken igår, och jag är helt förvissad om att internet är att föredra.

Jag funderar i min desperation på att bjuda hit Putte6 så att det blir lite liv. :unsure:

Att köra in till tätorten tar sisådär 50-60 minuter just nu att jämföra med hälften när det inte ligger massa vit skit på vägen. :mad:

Att det sen aldrig är någon här som man kan "prata" med och som kan tycka synd om en lantis som mig för att de har ett riktigt liv gör mig lätt irriterad, jag har t.o.m. postat på MS bara för det.:yes:

Sven Hedin 2010-02-23 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50952)
Det skulle ju kunna bli en trevlig present till CodeMAN. Undrar om man kan be Putte6 att slå in sig med ett rött snöre.....:rolleyes:

Han kan nog bläddra i sitt arkiv och plocka fram en sån bild. Putte in bondage typ. :)

Christer 2010-02-23 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50956)
Han kan nog bläddra i sitt arkiv och plocka fram en sån bild. Putte in bondage typ. :)

Putte the julklapp. :whistle:

Christer 2010-02-23 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 50955)
Att köra in till tätorten tar sisådär 50-60 minuter just nu att jämföra med hälften när det inte ligger massa vit skit på vägen. :mad:

Att det sen aldrig är någon här som man kan "prata" med och som kan tycka synd om en lantis som mig för att de har ett riktigt liv gör mig lätt irriterad, jag har t.o.m. postat på MS bara för det.:yes:

Jag tycker synd om dig, vettu. :)

Men vart är Gullan? Och Svimmis?

Sven Hedin 2010-02-23 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 50955)

Jösses, du måste varit bra desperat. :scared:
Men fanns det verkligen nån där som förstod sig på jordnära vedermödor såsom snöskottning och trafikproblem? Jag menar medelålders smygfotografer, emochics och rödluvor med svankrygg har ju i allmänhet svårt att ta till sig sånt där.

Sven Hedin 2010-02-23 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50958)
Men vart är Gullan? Och Svimmis?

Australien? :unsure:

Christer 2010-02-23 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50959)
Men fanns det verkligen nån där som förstod sig på jordnära vedermödor såsom snöskottning och trafikproblem? Jag menar medelålders smygfotografer, emochics och rödluvor med svankrygg har ju i allmänhet svårt att ta till sig sånt där.

:D

Till och med jag har skrivit på MS på sistone. I och för sig bara ett inlägg, men ändå. Jag gillar dock MS och borde egentligen skriva mer.

Sven Hedin 2010-02-23 19:39

Jag har inte skrivit där på snart flera år. :cool:

Christer 2010-02-23 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50960)
Australien? :unsure:

Hmm, ja kanske. Eller så är de på spa i Vagnhärad. Tillsammans. :evilgrin39:

Ulvena 2010-02-23 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50959)

Nej, de ignorerade bara mig, kanske ska ge mig in på BS, där går ju folk i taket så fort jag postar ett inlägg. :D

Christer 2010-02-23 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 50965)
Nej, de ignorerade bara mig, kanske ska ge mig in på BS, där går ju folk i taket så fort jag postar ett inlägg. :D

Vi får se till att posta lite mer här, så slipper du MS. :)

Sven Hedin 2010-02-23 19:42

Ja gör det, men just nu så är det väldigt avfolkat. Australien du vet... Men vi har ju Putte. :)

Sven Hedin 2010-02-23 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50964)
Hmm, ja kanske. Eller så är de på spa i Vagnhärad. Tillsammans. :evilgrin39:

Bild?

Edit:
http://www.ica.se/img_archive/butiks...hemsida001.jpg

Christer 2010-02-23 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50968)
Bild?

Jag drar ett PM till en viss fotograf så får han ordna det. :evilgrin39:

Tror du dom badar bubbelpool ihop?

Christer 2010-02-23 19:46

Jag har varit på ICA i Vagnhärad! :)

Sven Hedin 2010-02-23 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 50971)
Jag drar ett PM till en viss fotograf så får han ordna det. :evilgrin39:

Driftigt!

Citat:

Tror du dom badar bubbelpool ihop?
Ja, och sen så tror jag att dom smörjer in varandra med eteriska oljor, äter buffé (taco) och hjälper varandra med generande hårväxt på jättesvåra ställen.

Christer 2010-02-23 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50975)
Ja, och sen så tror jag att dom smörjer in varandra med eteriska oljor, äter buffé (taco) och hjälper varandra med generande hårväxt på jättesvåra ställen.

Fy fasen, det trodde jag möjligen om Svimmis (nej, inte möjligen - jag trodde det definitivt), men inte om Gullan! Hon har ett och annat att förklara när hon tittar in här nästa gång. :whistle:

Sven Hedin 2010-02-23 20:06

Jo jo, hon har skrivit mycket om sånt i gamla loungen på FB. :yes:

Christer 2010-02-23 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50982)
Jo jo, hon har skrivit mycket om sånt i gamla loungen på FB. :yes:

Åhå minsann! Ja Gullan kanske är en ulv (blanda nu inte in Ulvena i osedligheterna) i fårakläder! :kaffe:

Christer 2010-02-23 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 50975)

Det är säkert tacoprodukter från Santa Maria. Huvvaligen :no:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson