Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Bilägartyper (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=135)

sås på slipsen 2008-07-14 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 3355)
Ingen aning, men den där Adenauer-kombin är nog från tiden. Det är säkert den där belgiska karossfirman som byggde Safari-190 som ligger bakom den. Men fan vad sugen jag är på en sån där bull-pickup... Jag såg en som var byggd på W136, alltså 170 med friliggande skärmar och grejor, som var till salu nere i Skåne för ett par år sen. Ett oerhört ha-begär infann sig då.

Gamla Mercor är riktigt mysiga. Jag hade en fin benvit 190 Automatic -63 för några år sen. Kändes fint att styra stjärnan genom Stockholmstrafiken. :D
Jag var på jakt efter en bulle efter den, men hittade ingen jag ville ha. Sen kom annat emellan..

Sven Hedin 2008-07-14 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 3450)
Gamla Mercor är riktigt mysiga. Jag hade en fin benvit 190 Automatic -63 för några år sen. Kändes fint att styra stjärnan genom Stockholmstrafiken. :D
Jag var på jakt efter en bulle efter den, men hittade ingen jag ville ha. Sen kom annat emellan..

Jag hade en sån fin 200 -73 med tonat glas, servo, taklucka, och en massa grejor från 280c. Fan vad jag saknar den... Det är nog den bil som jag ångrar mig mest att jag gjort mig av med. Men nu senast, alltså för bara ett par månader sen, så hade jag en fena som jag inte alls saknar.

Men du, om du får tag på en bulle så vet jag en lada med minst tre stycken kompletta i delar. :)

sås på slipsen 2008-07-15 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 3479)
Jag hade en sån fin 200 -73 med tonat glas, servo, taklucka, och en massa grejor från 280c. Fan vad jag saknar den... Det är nog den bil som jag ångrar mig mest att jag gjort mig av med. Men nu senast, alltså för bara ett par månader sen, så hade jag en fena som jag inte alls saknar.

Men du, om du får tag på en bulle så vet jag en lada med minst tre stycken kompletta i delar. :)

Ska ha det i åtanke. :)

Just nu är det mest aktuellt med garage. Jag sitter och ritar på ett just nu..

Mröff 2008-07-15 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3322)
Idag träffade jag "öh, har jag parkerat på mc-parkering, men, det skiter jag väl i, höhöhöh!"-typen. Han hade parkerat över heeeela mc-parkeringen, det fanns inte plats för en enda hoj.

Jag gick, öppnade hans dörr, bad honom att inte sticka iväg någonstans så att jag skulle hinna ringa till trafikkontoret och be dem att skicka en patrull som kunde skriva en p-bot.

Men neeeej, han ville inte vänta... :mad:

Det verkar som om CodeMAN är någon slags offensiv hojåkare. Sitter och muttar innanför hjälmen om bilisterna.

Själv blir jag alltid lika irriterad på MC-parkeringarna. De står bara där helt tomma, ofta bra placerade, medan vi bilister vi som ibland råkar låna en bil får cirkluera minst 30 minuter i denna stad innan vi hittar parkering, såvida man inte vill betala 230 kronor för 3 timmar. :rant:

Sven Hedin 2008-07-15 08:38

Uppe i Götene så har dom en KD-ledarmot som åker runt och smygfotograferar felparkerare. Jag är nästan säker på att han hade lagt ut en bild på en motorcykel som bredde ut sig lite väl mycket på en sån där ruta. Ett sånt oskick!

CodeMAN 2008-07-15 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 3528)
Det verkar som om CodeMAN är någon slags offensiv hojåkare. Sitter och muttar innanför hjälmen om bilisterna.

Idag träffade jag inga konstiga typer. :|

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar? :tjurig:

Jag har ju dessutom aldrig kritiserat folk som kör fort... :cool:

Mröff 2008-07-15 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3540)

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar? :tjurig:

Varför i helsike. Ni borde få betala för kvm på hela parkeringsrutan.

:rant:

Gullan 2008-07-15 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3540)
Idag träffade jag inga konstiga typer. :|

Jag har ju dessutom aldrig kritiserat folk som kör fort... :cool:

Hörru, Herr Flytta inlägg så att man inte hittar. Håll dig till ämnet, tack. Mc-parkeringar är trevliga inrättningar men jag tror inte att de äger några bilar.

:whistle:

CodeMAN 2008-07-15 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 3563)
Hörru, Herr Flytta inlägg så att man inte hittar. Håll dig till ämnet, tack. Mc-parkeringar är trevliga inrättningar men jag tror inte att de äger några bilar.

:whistle:

Hur menar du? Skrev jag fel?

Dina inlägg ligger under chattråden. :whistle:

Gullan 2008-07-15 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3566)
Hur menar du? Skrev jag fel?

Dina inlägg ligger under chattråden. :whistle:

Flytet förstörs, flytet i kommunikationen. Chattråden, bah! :tjurig:

Jag är en bilägartyp. Tant i liten röd bil. Vem vågar beskriva den... :devil:

Mröff 2008-07-15 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 3571)

Jag är en bilägartyp. Tant i liten röd bil. Vem vågar beskriva den... :devil:

Personligen tror jag inte du är Skrotbilsägaren utan har en nyare bil men inte lika stor som karln i huset. Han har störst bil.:kaffe:

Det kan nog vara .... en...

http://www.caradvice.com.au/wp-conte...8hondajazz.jpg

Gullan 2008-07-15 09:57

Alldeles korrekta antaganden. MEN! Jag måste nu fråga. Den där bilen... är det någon särskild anledning till att du valde just den? För du vet väl vad den hette i skapelsestadiet, innan man tvingades ändra namn på den? :whistle:

http://www.automotorsport.se/nyhetsm...p?version=3162

Och nej, jag har inte en sån. :cool:

Mröff 2008-07-15 10:04

:cool:

Dessutom kanske man kunde istallerat något system från http://www.kuken.com i dem...

Kickan 2008-07-15 10:10

jag vill ha en sån, men vågar inte.. :blush:

Gullan 2008-07-15 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 3587)
jag vill ha en sån, men vågar inte.. :blush:

Gör som jag. Köp en annan bil och var en "Honda Jazz". :proud:

Sven Hedin 2008-07-15 10:16

Jag har en kompis som i sin tur har en polare på nån firma som säljer Honda i Alingsås. Dom där två försökte få fram orginalemblemen till bilen men det var lygens! Det visade sig att den inte längre hette det ens hemma i Japan.

Mröff 2008-07-15 11:12

Jag vill ju då ha större bil än karln.
Håller han sig inte inom skaklarna mosar jag helt enkelt hans bil med min Dodge RAM...:cool:

Man skulle kunna kalla den bilägartypen för den-som-roar-grannarnaföraren.

Den typen borde det finnas många av i landets villakvarter. T.ex. föraren som blir överkörd av sin egen bil. Den otursförföljde föraren. En rolig anekdot från storskogarna är föraren som det alltid går fel för. En man som:

...skulle in och köpa kanelbullar på ett fik uppe på en kulle. När han kom ut var bilen borta, och en gubbe stod och tittade med stora ögon nedför slänten. Den otursförföljde föraren hade glömt att lägga in handbromsen och växel, så bilen hade rullat ner i älven.

Gullan 2008-07-15 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 3601)
Jag vill ju då ha större bil än karln.
Håller han sig inte inom skaklarna mosar jag helt enkelt hans bil med min Dodge RAM...:cool:

Man skulle kunna kalla den bilägartypen för den-som-roar-grannarnaföraren.

Den typen borde det finnas många av i landets villakvarter. T.ex. föraren som blir överkörd av sin egen bil. Den otursförföljde föraren. En rolig anekdot från storskogarna är föraren som det alltid går fel för. En man som:

...skulle in och köpa kanelbullar på ett fik uppe på en kulle. När han kom ut var bilen borta, och en gubbe stod och tittade med stora ögon nedför slänten. Den otursförföljde föraren hade glömt att lägga in handbromsen och växel, så bilen hade rullat ner i älven.

Man kan komplettera sin lilla bil med ytterligare ett motorfordon. Det är ett annat alternativ. :cool:

Tycker den-som-roar-grannarnaföraren är en generös typ. *gillar*

Mröff 2008-07-15 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 3609)
Man kan komplettera sin lilla bil med ytterligare ett motorfordon. Det är ett annat alternativ. :cool:

Tycker den-som-roar-grannarnaföraren är en generös typ. *gillar*

Ja, en traktor eller väghyvel.:cool:

Gullan 2008-07-15 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 3613)
Ja, en traktor eller väghyvel.:cool:

Väghyvel verkar vara bra om han blir uppstudsig, då kan man ge honom en rejäl avhyvling. :cool:

En väghyvel bör finnas i varje feminists garage. :yes:

Mröff 2008-07-15 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 3614)
Väghyvel verkar vara bra om han blir uppstudsig, då kan man ge honom en rejäl avhyvling. :cool:

En väghyvel bör finnas i varje feminists garage. :yes:

Även i icke-feministens garage. Förtroendekriser i förhållanden löses bäst med väghyvel.:kaffe:

CodeMAN 2009-07-22 17:51

Jag vill bara säga att jag har träffat bilägare, som har stannat vi fel röttljus, två gånger i mitt liv. Första gången för några år sen, och för den andra gången, idag.

I det första fallet handlade om japaner, men idag var det nog en svensk (budbil?) som körde... eller snarare, stannade vid fel trafikljus.

Till er som undrar: Trafikljusen på vänstra sidan gäller inte, såvida det inte finns ett till på högra sidan. :tihihi:

Kickan 2009-07-22 20:15

Bilägartyper?
Har någon nämnt "mannen i klimakteriet" än? :skamsen: *hoppas inte göra män arga*

Körde på söderleden med en väninna. Vid en av påfarterna gled alla bilar in sådär käckt varannan, eftersom det var tät trafik i båda motorvägsfilerna. Men bilen som skulle slinka in bakom mig blev helt vansinnig då jag inte flyttade mig över till vänsterfil. När han nesligen bromsat och klämt sig in bakom, slängde han sig ut i vänsterfilen bredvid oss, visade långfingret, tutade och skrek. Han var i 45-60-årsåldern, lila i ansiktet och med gråvit anskitsbehåring.
Vid följande avfart svängde han av, han skulle tydligen inte längre. Frågade min väninna om hon skulle tagit åt sig av dylik incident. Hon svarade lakoniskt nej, eftersom hon kände igen bilförartypen.

CodeMAN 2009-07-22 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 46674)
Bilägartyper?
Har någon nämnt "mannen i klimakteriet" än? :skamsen: *hoppas inte göra män arga*

Jag har visserligen en laidback-stil när jag åker hoj i stadstrafik, jag vet att "man kommer fram" oavsett hur mycket man hetsar upp sig, eller inte.

Det är dock rätt roligt att observera bilister som hetsar upp sig genom att köra om mig, för att sedan upptäcka att det är röttljus längre fram.

Ulvena 2009-07-22 21:28

Har jag svarat i den här tråden tro? Jag är nämligen en vidrig bilist, jag hatar alla som kör för sakta, inte blinkar och helt plötsligt bara bromsar in och stannar för att de ska läsa kartan.
Jag bor ju på ett ställe där det kommer mängder av turister på sommaren och det är ju kul men faan så synd att de inte kan köra bil.
Herregud, så jobbiga de är och vägen är lite smal så man kan inte köra fortare än 60, trots att det är 70 och jag har åkt där i snöstorm utan problem.

Ja, just det jag kör en Chevrolet Transport som mejar sig fram överallt, skitbra bil för att vara amerikansk.

Sven Hedin 2009-07-23 01:14

Citat:

Bilägartyper?

Körde på söderleden med en väninna. Vid en av påfarterna gled alla bilar in sådär käckt varannan, eftersom det var tät trafik i båda motorvägsfilerna. Men bilen som skulle slinka in bakom mig blev helt vansinnig då jag inte flyttade mig över till vänsterfil. När han nesligen bromsat och klämt sig in bakom, slängde han sig ut i vänsterfilen bredvid oss, visade långfingret, tutade och skrek. Han var i 45-60-årsåldern, lila i ansiktet och med gråvit anskitsbehåring.
Vid följande avfart svängde han av, han skulle tydligen inte längre. Frågade min väninna om hon skulle tagit åt sig av dylik incident. Hon svarade lakoniskt nej, eftersom hon kände igen bilförartypen.

Jaså han... Jo, honom har jag också sett i dom där krokarna. Jag tror han jobbar på Panelstugan.

Mröff 2009-07-23 09:57

Citat:

Bilägartyper?

Den där typen finns det många av i norra sverige. I stockholm brukar även män i klimakteriet släppa in vad som helst, hur som helst.

Kickan 2009-07-24 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 46695)
Jaså han... Jo, honom har jag också sett i dom där krokarna. Jag tror han jobbar på Panelstugan.

Kan stämma, det var vid den avfarten. Och det var en firmabil.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson