![]() |
Citat:
|
Nå, så här ser han ut:
Spoiler:
Käken kan placeras lite "alternativt". Plötsligt påminner han om någon.. Spoiler:
Ytterligare en alternativ placering. Nu är han en s k "go" göttebôrgare Spoiler:
Så här uppfanns bowling en gång i tiden, det är jag säker på Spoiler:
Om jag verkligen tröttnar på honom en dag, så finns det alternativa användningsområden Spoiler:
Han är mörk, mystisk och vacker. Jag döper honom till.... Gryning:) Det första ljuset bräcker, i det som skall bliva människa. |
En oerhört praktfull skalle. Han ser sympatisk ut, och med... med solsken i blick, som på den sista bilden, så kan han ju sitta med på finare bjudningar. :)
|
Fin skalle.
Tycker han påminner lite om Lennart Bodström på den andra bilden. |
Härligt! Jag måste tillstå att jag blev rätt sugen på Gladiatorskallen på den där sidan. Vad kostade äventyret till slut med allt?
|
Jag gillade göteborgaren! :D
En fin skalle, på min ära. Hur tung är han? Hon? Känns den plastig? Hur är kvaliteten? |
Citat:
Kalaset kostade USD 289:- + SEK 767:-. :cry: Nu skall jag bestämma mig för vilken nästa skalle skall bli. :) |
Jag har till min fasa upptäckt att det finns en konkurrerande skallsajt: skulls unlimited.
Min skalle finns där också, till ungefär samma pris. |
Wow...men det verkar ju finemang. Är skallarna slut på ena stället, finns de kanske på den andra...
Har du påskpyntat skallen? |
|
Nästa test för skallen blir pianostämmaren som kommer på tisdag. (skallen står f n på pianot:cool:)
|
Såg ett ställe på Mythbusters. SkullStore. Där fanns det MASSOR med grejer! Nånstans i USA. Ska vi åka? :whistle: Skallar och skelett och...och...sen fick man inte se mycket mer för dom var bara in och köpte en liten torso till nån myt dom skulle knäcka.
|
Ha ha, jag letade efter skullstore men hittade bara en massa annat. T ex den underbara och helt seriösa nätbutiken Anatomy Warehouse. Där kan man köpa pedagogiska kroppsdelar som kan plockas isär och sättas ihop.
Vad sägs om denna övningsröv: (för att öva injektioner) http://www.anatomywarehouse.com/Buttock-Injection-Simulator-983 en kondompåsättningsträningskuk: http://www.anatomywarehouse.com/Condom-Training-Model-1117 torrsimma genom förlossningen: http://www.anatomywarehouse.com/3-Part-Pregnancy-Pelvis-Model-1110 |
Det var en fin sida...
Ett colonsystem med olika sjukdomar blev jag sugen på. http://www.anatomywarehouse.com/Colo...athologies-721 |
De borde ha rektoskopiträning... för Hr Hedin.
|
Citat:
Han behöver nog köpa en drös, för att testa olika alternativa metoder. Spruta på rumpan är för mesigt. |
Ååååh sprut på rumpan! :drool:
SkullStore kanske inte har hemsida. Har inte kollat upp själv. Tänkte att vi skulle dra och länsa butikfan. |
Nu börjar det bli dags för nästa skalle... hyllan är redan införskaffad.
Skall det bli Homo Habilis? Eller en neanderthalare samt en grottbjörn? (för samtidighetens skull?) (hö hö "skull" :skamsen: ) |
Neanderthalare! Det är en av mina favoriter.
|
Citat:
|
Kan man inte välja en skalle man sympatiserar med. En som speglar ens egen personlighet, utseende och intelligens.
Undrar vilken jag skulle välja då...:hmm: |
JAG VILL SE BILDER! BIIILDER SA JAG! om ni missade det så vill jag ser bilder alltså... Bilder. Tack. Bilder.
|
Jag vill bara rapportera, att jag inte fått tummen ur plånboken och skickat efter nästa skalle ännu.
Jag är lite orolig hur den skall komma överens med min nuvarande skalle nämligen. Den har ju brett ut sig i ensamt majestät och inhöstat många förtjusta utrop, ja t o m lyckats skrämma en och annan. Kan man sätta dem på samma hylla? :unsure: |
Citat:
Jag vill med ha skallar! Först vill jag ha pengar i överflöd så att jag kan införskaffa dessa skallar. |
Läste herr Hakelius kåseri i senaste Axess. Mycket intressant, det handlade om allsköns urfolk som kräver tillbaka diverse småsaker som finns på museer i västvärlden, Hakelius vände på det hela en aning och var mycket positiv till återlämnande, men då skulle naturfolken återlämna alla framsteg gällande jordbruk, ekonomi, transport osv till västvärlden, alternativt kunde naturfolken få några skallar i utbyte. Därefter föreslog Hakelius exemplis Anders Wijkmans. :tihihi::tihihi:
|
Är det samma "Axess" som driver tevekanalen Axess?
|
Citat:
|
Blir det några fler skallar? Jag vill leva ut min kraniefetisch genom dig.
|
Citat:
Har liksom glömt bort det där. Min Australopitecus Afarensis ligger överst på en hylla och blir sällan dammad. Shame. Jag hade ju tänkt mig en snyggt belyst hylla med honom, en neanderthalare, Homo Sapiens och en schimpans. Så att alla betraktare intuitivt skulle förstå sambandet och utvecklingen, och falla i trans över min pedagogiska intuition. Du har inte möjligen fixat fram nån skalle? :unsure: |
Citat:
|
Jag skickade efter inte bara ett kranium utan faktiskt ett helt skelett för ett par veckor sen. Det sammanföll lite festligt med att hon skelettkvinnan i Göteborg blev på tapeten igen men jag fick mitt skelett och har i dagarna lämnat över det till den som egentligen skulle ha det. Jag var bara bulvan och mellanhand, och skelettet av plast, men ändå...
|
Får lite ångest av den här tråden och skelettanten. När jag pluggade hade vi en skalle lite som hedersmedlem i studentföreningen. Han fick följa med oss vid en nollning och sitta tillsammans med oss på pubrundan. Han var väldigt förtjust i white russian som de snälla nollorna köpte åt honom. Jag är rätt övertygad om att August (som han hette) var väldigt äkta. :skamsen: Undrar vad han gör nu?
|
Jag känner också att skelettdrugan besudlat mitt skallinnehav:pippi:
|
Jag vill avyttra mitt skallinnehav.
Det blev ju bara en enda, och den är mest i vägen om sanningen skall fram. :( Eftersom andrahandsmarknaden för såna här prylar lär vara obefintlig får han väl upp på vinden. Men förrsten, det är en bra idé! Jag lägger den under isoleringen så kommer den fram när huset renoveras eller rivs. Bra, ser redan rubrikerna framför mig. Eller så gräver jag ner den. På natten, i en pågående vetenskplig utgrävning. |
Jag har rekat... hittade inga uppgrävda ytor som var åtkomliga. Västarvet gräver ut Gamlestan så en tur till Gamlestadtorget kändes...eh, naturlig. Tyvärr ligger plejset (det är alltså Nylöses ursprungliga kyrka och kyrkogård från 1400-talet som grävs ut inför vägombyggnad) mitt i någon konstig bro/rondell/trafikled, och dessutom omgärdad av stängsel och belysning.
Nä, rätta platsen för skallen är förstås inte en gammal kyrkogård. Det är en exploateringsgrävning på helt odokumenterad mark. Nu skall jag leta efter en sådan. *hastar iväg* |
Usch, skallen är så allmänt...störig.
Snart lägger jag den i en container, där kan han ligga och käfta. |
Skallen har nu legat i en coop-miljöpåse som hänger på en krok i min hall. Lääänge.
|
Det finns faktiskt ett ställe att lägga min störige förhistoriske vän till temporär vila:evillaugh:.
|
Citat:
Är det olagligt att ha det hemma? Då är jag intresserad. |
Skallen är bara av någon sorts plast, låt vara verklighetstrogen.
I Göteborg byggs det som tusan nu. Jag har velat släppa ner honom på nåt ställe där de grundar för husbygge men allt är så förbaskat inhägnat, strålkastarupplyst och larmat :( . |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson