![]() |
Citat:
|
Alla mina kanaler funkar nu i alla fall, utan problem. Har inte installerat om någonting.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...65&lpos=lasMer Här finns en del matnyttigt i alla fall. |
Om jag fattat rätt så innebär dagen ändring att sändningarna görs i komprimerad MPEG4 i st MPEG2-format. Men MPEG4-formatet funkar i MPEG2-avkodande mottagare, fast man får ju inte den höga upplösningen.
Någon däremot? :unsure: Också passar man på att flytta en del kanaler. |
Ja, jag får väl köra en ominstallation när jag kommer hem då. Det finns utförliga beskrivningar av hur man gör på de olika operatörernas hemsidor.
|
Citat:
Citat:
Ominstallation behövs för att uppdatera avkodningsmjukvaran, så att den kan hantera MPEG4, men samtidigt kommer kanallistan att försvinna (vet ej exakt varför, men kanske för att lägga kanalerna tätare), vilket kommer att kräva en ny kanalsökning. Anledningen till omplacering av kanaler kan vara olika, men en sak jag kan komma är att kunna ha fler kanaler om alla kanaler ligger tätt intill varandra. |
Nu skall jag försöka ominstallera digitalboxen = dra ut elkontakten och se vad som händer när jag sätter på den igen.
Återkommer! |
*fniss*
|
hon har varit borta ett tag nu va... :unsure:
hoppas det inte gick på tok med elkontakten |
Jag hittade en massa nya kanaler, och en hade försvunnit...
Kanal 9 är borta Axess TV, Aftonbladet TV och The Voice (musikkanal) fanns... Passade på att ordna till några sladdar. Det ser förjävligt ut bakom min teve. En ormgrop. |
Men du mroeff.... har du verkligen marksänd (dvs i luften som finns över marken :tihihi:...) digital-tv?
Säkert att det inte är ur en sladd i väggen aka DVB-C dvs kabel-tv? |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson