![]() |
Jag förväntar mig att Jan Troell snart postar lite härligt koloniala kläder från Imperiets glansdagar. Den tiden då alla utom britter ansågs var ett undermålig folk.
Du som är en sådan estet. |
Här har vi honom tillsammans med sin familj, och det råder väl knappast någon tvekan om att han håller efter boer, kulier och tyskar med samma frenesi som han stoppar i sig stabbiga frukostar och plumpudding. Nu är ju det är en kolonial uniformsbild som är fjärran från hedar och tweedkavajer med snygga skinnförstärkningar, men jag tycker ändå man kan ana ett uns längtan efter Range Rovers, Barbour-stövlar och riktig gosig dimma.
Spoiler:
|
Mycket stilfullt Jan.
Jag är glad att de tillverkade tropikhatten även till barnen. Det åt så konstiga frukter de där undermåliga folken. Sådant som kunde trilla ner i skallen och vara rent hemskt farligt. För att inte tala om när de klättrade upp i träden, svingade sig mellan grenarna och kastade hårda bär. |
Jag kollar efter en rock till Dagge. En vadlång Marlboro County-rock. Såna finns inte längre vad det verkar eller är jag något år efter modemässigt?
Själv har jag spanat in en Newhouserock till mig själv. Den klassiska med ett extra ficklock på högra sidan (om nu någon vet vilken jag menar). Är den nåt att hänga i granen, mode/trendmässigt? Orakelsvar önskas. |
Citat:
|
Citat:
Begagnat, sunkigt. Vill inte jag ha. Äckligt! :tunga: *slumpbump igen!* |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson