| dr fotpall |
2009-07-31 02:58 |
Citat:
Ursprungligen postat av Gullan
(Inlägg 7225)
Du uppskattar alltså inte det extremt generade hummandet hos en person som gör sitt yttersta för att dra upp gylfen på ett diskret sätt? :devil:
|
det är lite jobbigt att göra det i "restaurangvagnen" på X2000, efter det att man köpt sig en flaska vin och en räkmacka, och en SvD, och märker att mynten rullar ut genom gylfen när tåget går in i törebodakröken norr om alvesta.
men med en ängels tålamod kan man lirka upp den med en hand, om man håller flaskan i ena armhålan, står bredbent o parerar svängarna, och har lådan med räkmackan och utensilierna i den andra handen, och tidningen i munnen.
man kan växla prylar mellan olika gripställen, men flaskan i munnen ger kramp ganska snabbt, speciellt om tåget kränger hastigt, så det avråder jag från. mackan under armen är heller inte bra.
jag jag provat flaskan i byxfickan också, vilket gick jättebra (en armhåla friare för att hålla mig i väggarna, men en neurotisk småbarnsmamma började hyperventilera och blänga som om jag hade gruppsex med en kindergartentklass. jag gick mycket rakt dock, pga den extra armen att hålla i den vägg som vette åt väster (södergående). nästa gång skall jag köpa kaffe och spilla över alla som ser kristet insnörda ut.
|