![]() |
Citat:
Skall alla alltså ha solskydd, även i Sverige då? |
Citat:
|
Ja, frågan skall kanske vara: bör vi öht använda solskydd i Sverige?
Det verkar ju som den totala mängden man kan få sig tillgodo, även utan screening, är precis på minimigränsen. |
Citat:
Finns inget generellt. Allt beror på pigment men för några år sedan var det ett himla rabalder om att höga SPF inte var bra pga allergener. Jag fick klåda av nåt skit jag köpte på apoteket. Små barn ska ha kläder som skydd eller hållas i skugga. Så tycker jag. |
Små barn bör man absolut skydda men om man har känslig hud bör man vara försiktig. Jag var ett solfreak tidigare men nuförtiden är jag rätt noga och det har jag fört över till barnen, har jag märkt för de är rätt noga med att smörja sig.
Sen är det väl solens strålar generellt som är nyttiga, spelar det någon roll för upptaget av D-vitamin om man blir brun eller inte? Dessutom gör det förbannat ont att bränna sig, jag har slarvat ibland när jag varit utomlands och det sabbar ju hela semestern om man inte kan sola och bada för att man bränt sig. |
Sorry men nu är jag precis lika förvirrad som vanligt.:(
|
Citat:
HA! Jag skulle just fråga i den där tråden där man får fråga vad fan som helst vad det är för slemmig klump du har på din avatar. Tur att jag inte gjorde det. :D |
Barn skall skyddas från sol tycker ni, även i Sverige.
Jag tolkade artiklarna som tvärtom. Och jag vet tamejtusan inte vad "röd" är. Alla har olika tolkningar. Jag läste att barnen kan få autism om de inte får tillräckligt med solljus.:confused: |
Citat:
|
Citat:
:D edit: Det är nån slags gullig djuphavsfisk. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson