Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   XP och SATA disk (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1427)

Torsten 2009-08-08 14:42

Vad står TPB för? Och går det att installera W7 på en helt ny HD? Alltså att boota från CD.:unsure: Gissar på The pirate bay?

CodeMAN 2009-08-08 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 47269)
Vad står TPB för? Och går det att installera W7 på en helt ny HD? Alltså att boota från CD.:unsure: Gissar på The pirate bay?

Vilken fråga, som dessutom kommer från en internetveteran. Självklart står det för "The Pirate Bay"..

Alla Windows 7-filer är ISO-filer, dvs. disk-"avbildningar" som går att boota från.

http://thepiratebay.org/search/windows%207/0/99/300


Där finns det både 32-bitars (x86) och 64-bitars (x64)) Windows:

http://thepiratebay.org/torrent/5047...uage_pack_Msdn

http://thepiratebay.org/torrent/5047...uage_pack_Msdn


Själva OS:et på engelska, men "Language Packs" innehåller filer som byter språk på hela OS:et, bl a till svenska.

Torsten 2009-08-08 15:56

Lite bakis i dag och då står det lite still i skallen ibland. Hittade en RC version som jag laddar hem nu. Tack för hjälpen.:)

CodeMAN 2009-08-08 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 47284)
Lite bakis i dag och då står det lite still i skallen ibland. Hittade en RC version som jag laddar hem nu. Tack för hjälpen.:)

Inget problem.

Registreringsnycklar för RC finns det gott om, det är lika att börja med det. Sen, när jag får tag i en sån "Volume License"-nyckel så kan jag nog PM:a dig den... :whistle:

Torsten 2009-08-09 17:21

Gick segt som sirap att hämta så hittade en version 7100 64 bit på Microsoft hemsida i stället. Är den något att ha?:innocent:

CodeMAN 2009-08-09 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 47323)
Gick segt som sirap att hämta så hittade en version 7100 64 bit på Microsoft hemsida i stället. Är den något att ha?:innocent:

Jo då, det är RC-versionen (Release Candidate), men stabilt som fan. Dessutom går det ut juni 2010.

Torsten 2009-08-09 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 47324)
Jo då, det är RC-versionen (Release Candidate), men stabilt som fan. Dessutom går det ut juni 2010.

Perfekt mao. Dessutom fick man en CD key.:)

CodeMAN 2009-08-09 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 47325)
Perfekt mao. Dessutom fick man en CD key.:)

Ja, RC lanserades publikt, med registringsnyckel på köpet. Det är lååååång tid kvar till juni 2010, slit det med hälsan!

Torsten 2009-08-09 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 47327)
Ja, RC lanserades publikt, med registringsnyckel på köpet. Det är lååååång tid kvar till juni 2010, slit det med hälsan!

Bara jag får igång dataskrället så.:(

Evert 2009-08-09 17:46

CodeMAN, du som är haj på datorer. Om vi ska ha nätverk här hemma, ska vi uppgradera från Windows 3.1 till Windows 3.11 då? :unsure:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson