Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Hata putsa fönster tråden (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1183)

CodeMAN 2009-03-14 00:36

Jag gjorde det en (1) gång i mitt liv, det var inte alls besvärligt. Det finns ju sånahär fönsterputsarmojs som man använder, och då går det fort.

Dock ser jag ingen anledning till det, man kan ju se igenom all smuts, så why bother?

Svimfärdig 2009-03-14 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 40383)
Men det är roligt, iaf när man är klar. :D

Ja, det är sant. Det blir fint och man ser resultat på en gång. Brukar fixa morsans fönster. Kanske därför jag skippar mina? Eller så flyttar jag så ofta så att det löser sig automaaaagiskt det där? Vetefan. Nu är dom skitiga iaf. Och jag ska ta dom i vår. Gardinerna ska ner och tvättas med. Säger jag iaf...sen får vi väl se. :D

Fortune 2009-03-14 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 40386)
Jag gjorde det en (1) gång i mitt liv, det var inte alls besvärligt. Det finns ju sånahär fönsterputsarmojs som man använder, och då går det fort.

Dock ser jag ingen anledning till det, man kan ju se igenom all smuts, så why bother?

För att det är trevligt med rutor man ser ut genom. :unsure:

Fortune 2009-03-14 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40387)
Ja, det är sant. Det blir fint och man ser resultat på en gång. Brukar fixa morsans fönster. Kanske därför jag skippar mina? Eller så flyttar jag så ofta så att det löser sig automaaaagiskt det där? Vetefan. Nu är dom skitiga iaf. Och jag ska ta dom i vår. Gardinerna ska ner och tvättas med. Säger jag iaf...sen får vi väl se. :D

Precis, sånt gillar jag. När resultatet syns direkt. Och så får man ju hänga upp nya gardiner...jaja, andra iaf. :)

Svimfärdig 2009-03-14 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 40394)
Precis, sånt gillar jag. När resultatet syns direkt. Och så får man ju hänga upp nya gardiner...jaja, andra iaf. :)

Hmmm nu ser jag glasklara rutor framför mig. Och det doftar nytvättade gardiner...

Men ååååh, jag vill ha vår!

Fortune 2009-03-14 00:52

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40398)
Hmmm nu ser jag glasklara rutor framför mig. Och det doftar nytvättade gardiner...

Men ååååh, jag vill ha vår!

Det ska bli vårvärme i helgen, kanske dags att leta fram putstrasorna? :D

Svimfärdig 2009-03-14 01:00

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 40403)
Det ska bli vårvärme i helgen, kanske dags att leta fram putstrasorna? :D

:whistle:

Det är roligare att göra sånt hos andra. Samma med städning. Märkligt det där.

Fortune 2009-03-14 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40410)
:whistle:

Det är roligare att göra sånt hos andra. Samma med städning. Märkligt det där.

Det kan du iof ha rätt i. Jag t.om gav bort fönsterputs i födelsedagspresent till en kompis för några år sen. :rolleyes:

Svimfärdig 2009-03-14 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 40412)
Det kan du iof ha rätt i. Jag t.om gav bort fönsterputs i födelsedagspresent till en kompis för några år sen. :rolleyes:

Det är synd att du har ont. Jag fyller år i höst och hade gärna tagit emot en fin present av dig. :skamsen:

Hmm mamma fyller år snart... Tack för ett bra tips. Jag har ont om pengar men jag har 2 armar och ett hjärta av bomull vad gäller henne. Dessvärre har hon måååååååååååååååååååååååååååååååååånga fönster men vafan.

Fortune 2009-03-14 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40415)
Det är synd att du har ont. Jag fyller år i höst och hade gärna tagit emot en fin present av dig. :skamsen:

Hmm mamma fyller år snart... Tack för ett bra tips. Jag har ont om pengar men jag har 2 armar och ett hjärta av bomull vad gäller henne. Dessvärre har hon måååååååååååååååååååååååååååååååååånga fönster men vafan.

Kan tänka mig det men du KAN ju uppenbarligen, det kan inte min kompis. Hur hon än beter sig så blir det flammig och konstigt. Jag vet inte hur hon beter sig.

Såna saker brukar uppskattas. Framförallt om vederbörande av någon anledning inte klarar av det själv. Och du kan säkert dela upp presenten på ett par dagar så slipper du ta alla fönster samtidigt. *ännu ett gratistips* :D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson