Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Hus och Hem (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=53)
-   -   BRF-träsket (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1163)

Mröff 2009-03-06 01:19

Det bor i stort bara vanligt och lite ovanligt folk i vår BRF. Några hundar och katter huserar här också.

Tycker personligen det är för få barn i kåken.

skumrask 2009-03-06 04:33

Jag står på mig, köp aldrig en lägenhet, åtminstone inte innan du försäkrat dig om att grannarna är hyggligt infertila medelst avgjort har en avsiktsförklaring att aldrig skaffa barn. Barnfamiljer är morbida grannar. Trött på allt rännande i trapphuset.

Just nu har jag en femåring som alltid går fel och rycker upp min dörr, hon bor en våning upp men det verkar hon inte ha lärt sig. Hon kan bli snygg om sisådär 15 år dock, mamman är inte så pjåkig. Trots bristningar på magen.

CodeMAN 2009-03-06 07:36

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 39600)
Jag står på mig, köp aldrig en lägenhet, åtminstone inte innan du försäkrat dig om att grannarna är hyggligt infertila medelst avgjort har en avsiktsförklaring att aldrig skaffa barn. Barnfamiljer är morbida grannar. Trött på allt rännande i trapphuset.

Håller med om det.

Skillnaden mellan hyres- och bostadsrätt blir ännu mer uppenbar vis en eventuell omvandling. Plötsligt måste man själv pröjsa för diverse byten, t ex spis, kyl, tapeter, osv. Och orka klaga på din egen granne när t ex trapphuset inte städas ordentligt. De som man träffar varje dag på väg till och från jobbet... :rolleyes:


I övrigt är Christers beskrivning av revisorns roll är korrekt.

Kickan 2009-03-06 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39594)
Tycker personligen det är för få barn i kåken.

:pash:

Jag är jätteglad att det finns ungar där jag bor. När jag inte har mina egna, så lyssnar jag hur föreningens övriga ungar tjoar utanför, känner/känner igen dem allihopa, det sticker i mig av saknad efter mina egna. Då kompenserar jag genom att gå ut och "hänga" med kidsen, under förevändning att jag skall hämta nåt i förrådet eller så. :skamsen:

Mröff 2009-03-06 09:42

Ja, det blir dött som efter en neutronbomb om det inte finns barn i kåken. Iofs kan en skrikande bebis i sovrummet ovanför fresta på, så jag är glad att en pensionär bor där. Nu håller han iofs på att få dålig hörsel, så han skriker i telefonen.

skumrask 2009-03-06 14:47

Jag är väldigt barnkär också, jag älskar att göra barn.

Men som grannar utgör de en sanitär olägenhet. Snörvlande psykopater utan hyfs. Fast föräldrarna är nästan värst, parkerar sina jävla dubbeldäckare till barnvagnar i trapphuset och langar upp pattarna i tid och otid var som helst. För att inte tala om att de kräver att det minsann skall vara tyst på gården kl 20 för då skall ju just deras barn nämligen sova..

Mröff 2009-03-06 17:09

Var hadde du tänkt att bo med dina framtida barn, så du inte förpestar tillvaron för andra människor? Skall de flaskmatas?

skumrask 2009-03-06 17:25

I en herrgård såklart, vad trodde du?

Mröff 2009-03-06 17:25

Ok. Varför flyttar du inte dit redan nu, så slipper du ungarna och hängpattarna i BRF?

skumrask 2009-03-06 17:28

Jag jobbar på det, funderar bara på hur jag skall bli av med ohyran som redan bor där.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson