Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Musik (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Nominera bästa sentimentala låten (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1012)

Torsten 2009-01-04 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 34160)
Micket bra, men textningen var lite konstig hos mig.:unsure:

Ja bäst gör sig låten om man slipper dom töntigt dåliga bildklippen i Youtubelänken. Men av dom tolkningar av melodin tycker jag att Monica ändå gör den bäst.

Miriam 2009-01-04 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 34155)
"The ballad of Lucy Jordan" med Marianne Faithful (en sorgligt ospelad sångerska som är grymt bra) är nog en av det bästa från från hela 1900-talet. Sången är underbar, att just hon sjunger är super och det hon sjunger säger så mycket.

(Jag brukar ju åka sportcar ibland, dock inte i Paris :( men jag har cyklat runt Eiffeltornet mitt i natten en sommar för många år sen :D).

Sjukt jag tänkte ge dig den låten för ett tag sedan men glömde bort det.
Jag lyssnade på hennes greatest hits och tänkte i morgon ska jag söka reda på Lucy jordan och ge den till Ulvena.

Torsten 2009-01-04 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 34152)
Den här låten spelade jag en hel helg när en läkare per telefon talat om för mig att jag fått en parasit som sannolikt skulle döda mig, det visade sig så småningom inte vara sant men vilken dödsångest jag hade då. :(

Ja som urstockholmare tycker jag defenitivt att den sköna stockholmsskildringen passar på listan.:kaffe:

Mröff 2009-01-04 12:01

Queen - The show must go on.

Av den får jag alltid en melankolisk känsla i bröstet.

Torsten 2009-01-16 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 34155)
"The ballad of Lucy Jordan" med Marianne Faithful (en sorgligt ospelad sångerska som är grymt bra) är nog en av det bästa från från hela 1900-talet. Sången är underbar, att just hon sjunger är super och det hon sjunger säger så mycket.

(Jag brukar ju åka sportcar ibland, dock inte i Paris :( men jag har cyklat runt Eiffeltornet mitt i natten en sommar för många år sen :D).

Visst har hon en gudabenådad röst. Tankade ned det mesta av henne och hittar nya godbitar efterhand som man tar sig tid att verkligen lyssna. Synd att man missade henne när hon var "up to date". Skulle kunna lägga upp det men det är ca 250 MB så det är lite svårt tyvärr.

Vänlige Viktor 2009-01-16 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 34158)
Monica Törnells version av "en vintersaga" får åtminstone mig att bli lite skönt djup

Ja. Skitbra.
Jag brukar träffa Jerry då och då på hundklubben och hans version är förbannat bra den med.

Vänlige Viktor 2009-01-16 22:13

Här är mitt bidrag.

Spelade den tillsamman med min hund de sista dagarna innan cancern tvingade fram ett avsked. Blir alldeles tagen i detta nu när den går.

Miriam 2009-01-16 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Vänlige Viktor (Inlägg 35211)
Ja. Skitbra.
Jag brukar träffa Jerry då och då på hundklubben och hans version är förbannat bra den med.

Jag tycker faktiskt att Jerrys version är bättre.
Sen kan jag tala om att jag var ofta på Stadspuben i Luleå förr i tiden.
Den finns tyvärr inte kvar.

Jag har även hett mig i fyllan på Mommas i Kiruna ett par gånger.
Ett mycket trevligt ställe måste jag säga.

Mröff 2009-01-17 00:03

Voj voj. På de ställena har jag också lyckats festa till det några gånger.

Kanske också dansat fylletryckare till denna. Mitt bidrag till bästa sentimentala låten.

Miriam 2009-01-17 00:06

Ja det kunde jag nog ana och visst håller du med om att det var trevligt där.
Men om man vill smutta på en tjusigt drink i sina bästa gåbortskläder kanske inte Mommas eller Stadspuben är rätt ställe att gå till.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson