Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Bokmalen och språkliga frågor (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=41)
-   -   Bokklubbare/Vad läser du nu? (sammanfogat) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=780)

Ulvena 2009-02-01 21:30

Tusen strålande solar av Khaled Hosseini som också skrev Flyga Drake vilken jag fick i vinst på MS.
Bägge böckerna är otroligt bra, handlar om Afghanistan men är skönlitteratur.
Bägge finns i pocket, köp och läs!
:)

Sven Hedin 2009-02-01 21:39

Röda Draken har jag läst, pratade faktiskt om den över en pizza idag, men det är inte samma va? :unsure:

Ulvena 2009-02-01 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 36401)
Röda Draken har jag läst, pratade faktiskt om den över en pizza idag, men det är inte samma va? :unsure:

Nej, det är inte samma, Röda Draken är en thriller av Thomas Harris (ja, jag googlade) :D

De här är mer romaner men de är riktigt bra och otroligt välskrivna, jag kan varmt rekommendera dem fast de är inte direkt thrillers men spännande och intressanta.

Sven Hedin 2009-02-01 21:46

Jag larvade mig bara. :D

Ulvena 2009-02-01 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 36405)
Jag larvade mig bara. :D

Meh, här är man seriös och berättar om böcker och så tramsar du bara, är det verkligen okej? :unsure:

:D

Christer 2009-02-01 22:12

Just nu läser jag en bok av Ian Rankin, men jag har glömt bort vad den heter. Tyvärr kommer jag att ha glömt bort innehållet efteråt, även om den är riktigt bra.

Ulvena 2009-02-01 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 36427)
Just nu läser jag en bok av Ian Rankin, men jag har glömt bort vad den heter. Tyvärr kommer jag att ha glömt bort innehållet efteråt, även om den är riktigt bra.

Han skriver rätt bra tycker jag. :)

Christer 2009-02-01 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 36428)
Han skriver rätt bra tycker jag. :)

Han är en av mina favvisar. I princip alla böcker från Minotaur är toppen! Tyvärr flyter alla böcker med manliga deckare och kvinnliga medarbetare ihop, så jag glömmer lätt bort i vilken bok jag läste vad...

Ulvena 2009-02-01 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 36433)
Han är en av mina favvisar. I princip alla böcker från Minotaur är toppen! Tyvärr flyter alla böcker med manliga deckare och kvinnliga medarbetare ihop, så jag glömmer lätt bort i vilken bok jag läste vad...

Mmm....
Minotaur ger faktiskt ut himla bra deckare, jag köper dem allihop och älskar dem fast jag kan hålla med om att det blir lite rörigt att hålla reda på dem alla. :)

Miriam 2009-02-01 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 36399)
Tusen strålande solar av Khaled Hosseini som också skrev Flyga Drake vilken jag fick i vinst på MS.
Bägge böckerna är otroligt bra, handlar om Afghanistan men är skönlitteratur.
Bägge finns i pocket, köp och läs!
:)

Tusen strålande solar tyckte jag faktiskt var snäppet bättre än flyga drake.
Fast båda var bra.
Jag tyckte om att böckerna inte var enbart negativa mot Afghanistan utan även beskrev mycket fint där.
Samma när det gällde Islam som så ofta nuförtiden beskrivs i väldigt negativa ordalag.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson