Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Mångfotade vänner (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Jag ska köpa katt, aka kattbloggen/(m) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=497)

pippi 2008-10-06 13:24

Jazzgossen har inte sagt ett ljud om vad som hänt.:tjurig:
Idag när jag kom hem hade Jazzgossen städat. Han hade dragit fram en handduk och lagt i soffan där jag brukar sitta. Sen hade han krullat ihop köksmattan. Jättefint.
Som grädde på moset hade han strategiskt lagt ut lite strumpor på golvet, lite här och var.
Bra jobbat av Jazzgossen tycker Pippi. :proud:

Sven Hedin 2008-10-06 13:27

Jag gillar att läsa om Jazzgossen. :)

Mröff 2008-10-06 14:03

Ja, en spännande historia.:)

Du har väl inte petat i Jazzgossens städning?
Kanske håller han på att göra fint om han får besök av kattdamen.

pippi 2008-10-07 21:04

Mröff: jag rättade till det lite bara kan man säga.

Sen har jag en efterlysning på den person som har lärt min katt fula saker.
Han hoppade upp på tvättmaskinen för några minuter sen när den centrifugerade. Och satt där.
Träd fram jävla sexmarodör!:tjurig:

pippi 2008-10-15 17:47

Imorse var jag jävligt stressad till ett möte och hade satt på mig kjol, strumpbyxor och grejer och skulle köra ner foten i min fina stövel. Men något tog emot så jag skakade den. Då ramla det ut en bajs. Den har Jazzgossen lagt där.
Så matte tog lite doftspray och spraya i och gick i stövlarna ändå. Rätt äckligt faktiskt.

Evert 2008-10-15 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 24801)
Imorse var jag jävligt stressad till ett möte och hade satt på mig kjol, strumpbyxor och grejer och skulle köra ner foten i min fina stövel. Men något tog emot så jag skakade den. Då ramla det ut en bajs. Den har Jazzgossen lagt där.
Så matte tog lite doftspray och spraya i och gick i stövlarna ändå. Rätt äckligt faktiskt.

Har du straffat kattkräket ännu? :)

pippi 2008-10-15 19:00

Han straffade sig själv genom att klättra upp på ett ställe han inte kan klättra ner ifrån. Så där satt han. Tills jag kom hem.

Gullan 2008-10-25 09:16

Nåt nytt under jazzgossens sol? Har han fått någon leksak, skinnbit eller så inguckad med kattmynta ännu?

Min Picasso har en skinnboll som han älskar (den är kattmyntapreppad) som han kommer med i munnen och vill att man ska kasta. Så springer han och hämtar och återlämnar. Apport på hundspråk. Tror att han har nån hundgen.

Bild var det också ett tag sedan vi såg. Dags att knäppa nya.

pippi 2008-10-27 19:30

Jazzgossen bråkar med Pippis kärestas katt. Så hon blir jättetrött på honom. Han vill busa!
Så mycket bus i den lille kroppen.
Nu har vi åkt tåg igen och denna gången var Jazzgossen inte nöjd! Han vill fan inte sitta där i buren och glo.

Men när vi kom fram var han så glad så glad. Han kryper upp i köksskåpen och lägger sig bland koppar och fat. Det får han inte för Pippis käresta. Sen rev han ner en vas (säkert svindyr) från Pippis kärestas fönster. Gick i massa delar. Men Jazzgossen bryr sig inte. Han bara spattar vidare. Nyss så såg jag det sötaste jag sett. Jazzgossen låg jämte storkattan och dom slickade på varandra. Missade att ta kort.:tunga:
Detta händer bara när Pippis käresta inte är hemma.

Jazzgossen är faktiskt något av det finaste som hänt Pippi. Skänker mig glädje varje dag.

Svimfärdig 2008-10-27 23:35

Tror vi alla gillar Jazzgossen vid det här laget. Älskar uppdateringarna. :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson